انتقال مجدد حکیمه احمدی از بیمارستان به بازداشتگاه/ رحمان قاسمی با قرار وثیقه آزاد شد

هرانا

حکیمه احمدی، فعال ترک (آذربایجانی) که پیشتر در اواخر مهرماه توسط نیروهای امنیتی در شهر مرند بازداشت و در پی مضروب شدن در بازداشتگاه و آسیب دیدن دنده‌ها و انگشتان به بیمارستان منتقل شده بود روز جاری به بازداشتگاه اداره اطلاعات مرند بازگردانده شد. همچنین در گزارشی دیگر رحمان قاسمی، دیگر فعال ترک اهل ارومیه که در تاریخ ۷ آبان‌ماه در شهر تبریز بازداشت شده یود روز پنجشنبه با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان این شهر آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۱۱ آبان‌ماه ۱۳۹۷، حکیمه احمدی، فعال ترک (آذربایجانی) از بیمارستان به بازداشتگاه اداره اطلاعات مرند بازگردانده شد.

خانم احمدی پس از بازداشت در پی مضروب شدن در بازداشتگاه و آسیب دیدن دنده‌ها و انگشتان به بیمارستان منتقل شده بود.

غلامرضا قربانی همسر حکیمه احمدی، روز سه‌شنبه ۸ آبان‌ماه با انتشار ویدئویی از ضرب و شتم همسرش توسط نیروهای امنیتی و انتقال وی به بیمارستان نامشخصی به دلیل شکستگی دنده‌ها و جراحات وارده به انگشتانش خبر داده و گفته بود مامورین طی تماس تلفنی از گفتن نام بیمارستان امتناع کرده و اجازه ملاقات نیز نداده‌اند و همچنین به وی گفته‌اند هزینه درمان حکیمه احمدی را باید شخصا بپردازد.

حکیمه احمدی، فعال ترک (آذربایجانی) در تاریخ ۲۶ مهرماه ۹۷ در منزل شخصی خود در شهر مرند توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

نیروهای امنیتی پس از ورود به منزل خانم حکیمی، همسر وی را با سلاح تهدید کرده و بدون توضیحی پس از تفتیش منزل، خانم حکیمی را بازداشت کرده بودند.

از دلایل بازداشت این فعال ترک (آذربایجانی) تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

گفتنی است خانم احمدی در شهریورماه سال جاری نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از سه روز با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

همچنین در گزارشی دیگر روز پنجشنبه ۱۰ آبان‌ماه، رحمان قاسمی، فعال ترک (آذربایجانی) با تودیع قرار وثیقه تا پایان زمان دادرسی از زندان تبریز آزاد شد.

این فعال ترک (آذربایجانی) در تاریخ ۷ آبان‌ماه ۹۷ در شهر تبریز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

رحمان قاسمی ساکن ارومیه پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۴ شهریور ۹۷ به پلیس امنیت ارومیه احضار و مورد باجویی قرار گرفته بود. آقای قاسمی در تجمعات مراسم قلعه بابک در ۱۶ تیرماه سال جاری نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشتو در بیستم همان ماه آزاد شده بود.