زنان و زایمان بیشترین حجم‌ شکایات در زمینه قصور پزشکی

فارس

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: بیشترین شکایات در مورد قصور پزشکی مربوط به قسمت زنان و زایمان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، احمد شجاعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین شکایات در مورد قصور پزشکی مربوط به قسمت زنان و زایمان، ارتوپدی، جراحی و دندانپزشکی است.

وی تصریح کرد: رتبه پزشک قانونی در مقایسه با کشورهای منطقه از نظر تشکیلات پزشکی قانونی و مرکز معاینات و پزشک متخصص در منطقه اول و در جهان جز رتبه‌های برتر است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: رتبه خودکشی در کشور ما نسبت به دنیا بسیار پایین است و سال 96 نسبت به سال 95 در دگرکشی 4.2 درصد کاهش داشتیم.

شجاعی بیان داشت: در این در حالی است که میزان خودکشی در آمریکا در طول 17 سال بالغ‌بر 30 درصد افزایش داشته و در سال 2016 حدود 45 هزار نفر خودکشی کردند.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد آمار خودکشی در ایران نسبت به آمار جهانی بسیار پایین است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به اینکه استان مرکزی در نزاع رتبه 25 و در تصادفات رتبه دوم کشور را داراست، بیان داشت: در سال جاری میزان نزاع تغییر زیادی نسبت به سال گذشته نداشته است، در حوزه تصادفات نیز رتبه بالای تصادفات این استان به دلیل قرار داشتن در شاهراه ارتباطی کشور است.

به گفته وی استان مرکزی در حوادث مسمومیت با گاز مونوکسید کربن رتبه سوم، حوادث کار پنجم، خودکشی هجدهم، سقط جنین بیست و نهم، برق‌گرفتگی بیست و چهارم و مواد مخدر رتبه 19 کشور را داراست.

شجاعی اظهار کرد: در طول برنامه ششم سازمان پزشکی قانونی پیشنهاد استخدام 600 نفر را مطرح کرده که 120 نفر در سال اول برنامه استخدام شده که 20 نفر پزشک متخصص و 100 پزشک عمومی جذب به کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه آمارهای فوتی تصادفات باید از پزشکی قانونی اخذ شود، گفت: حوادث رانندگی و ترافیکی هرسال نسبت به سال قبل کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی حوادث جاده‌ای، مواد مخدر و حوادث ناشی از کار را بیشترین حوادث منجر به مرگ و میر در کشور برشمرد.

شجاعی از اجرای طرح دادپزشک در کشور خبر داد و بیان کرد: این طرح با هدف افزایش سرعت تشخیص علت مرگ تصویب شده و در حال اجراست.