فقر فرهنگی از مهم‌ترین علل ازدواج کودکان

ایسنا

یک وکیل پایه یک دادگستری در خراسان‌شمالی فقر فرهنگی و اقتصادی را از عوامل اصلی ازدواج کودکان دانست.

«مریم ثروتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که متأسفانه همچنان شاهد افزایش ازدواج کودکان هستیم، اظهار کرد: ازدواج زودهنگام بویژه در دختران در اقشار کم در آمد و دچار فقر فرهنگی رایج است.

وی گفت: در این زمینه قوانین موجود پاسخگوی اتفاقات به وجود آمده نیست و باید قوانین سختگیرانه‌تری اعمال شود.

این وکیل دادگستری در ادامه خاطرنشان کرد: دولت و جامعه باید باهم وارد عمل شوند، ما با جمعیتی انبوهی روبرو هستیم که دچار فقر فرهنگی شدید هستند و این اقشار ضعیف جامعه از نظر فرهنگی نیازمند دریافت بسته‌های حمایتی هستند.

ثروتی در پاسخ به این پرسش که آیا تحصیلات زن‌ها در افزایش آمار طلاق موثر است؟ گفت: چنین مباحثی برای ضربه زدن به فعالیت زنان است در صورتی که تحصیلات آکادمیک باعث رشد و بالندگی افراد می‌شود اما افرادی که تحصیل کرده و با آگاهی هستند ممکن است تحمل شرایط بد برایشان دشوار باشد.

وی اظهار کرد: بیشترین مراجعین برای درخواست طلاق افرادی هستند که در مسائل اجتماعی دچار مشکل هستند که شامل نداشتن توانایی افراد در ارتباطات اجتماعی می‌شود.

این وکیل دادگستری با بیان این‌که زوجین نیازمند آموزش هستند، ادامه داد: متأسفانه زوج‌های ما به توانایی ایجاد رابطه نرسیده‌اند و باید قبل از ازدواج و بعد از ازدواج آموزش‌های مربوطه را داشته باشند.

وی تصریح کرد: هر چقدر خانواده‌ها باهوش باشند مدیریت بهتری را در زندگی زوجین خواهند داشت و می‌توانند بحران‌های زندگی فرزندان خود را به درستی مدیریت کنند.

به گفته وی، باید کوشید که زندگی زوجین پایداری بیشتری را بدست آورد و زوجین برای حل مشکلات زندگی خود توانمند شوند.