اطلاعیه وکیل دختران شین آباد پیرو سخنان قایم مقام وزارت بهداشت

ایسنا

وکیل دختران شین آباد در پاسخ به گفته های قائم مقام محترم وزارت بهداشت ایران اطلاعیه ای را صادر کرد.

به گزارش ایسنا متن اطلاعیه  حسین احمدی نیاز به شرح زیر است:
“مردم شریف ایران
با سلام و دعای خیر
احتراما به استحضار شما ملت شریف و بزرگوار ایران می رسانم؛
١- تا امروز اقدامات و تلاش های قابل تقدیری از طرف هیات درمان پزشکی این دختران صورت گرفته است اما واقعیت این است که این تلاش ها برای بهبودی آنان کافی نبوده و نخواهد بود .
٢- روند درمان این دختران مهمترین اعتراض این دختران و والدین آنهاست زیرا معتقدند که درمان آنها بصورت قطره چکانی بوده  است.
٣-این دختران تا به امروز از حداقل خدمات روان پزشکی یا روان درمانی برخوردار بوده و حتی بعضا وجود نداشته است به نحوی که تا به امروز چهار نفر از این دختران اقدام به خودکشی یا قصد آن را داشته اند که این امر نشان از معضل شدید خلاء روان درمانی آنهاست.
٤- درخواست یا تقاضای اعزام این دختران به خارج از کشور ،خواست واقعی این دختران و والدین آنها بوده و این امر صرفا برای بهبودی وضعیت آنها است چون این دختران  دیگر تحمل پانزده سال  رفتن زیر تیغ جراحی را ندارند.
٥- استفاده از تجارب کشورهای دیگر برای بهبودی این دختران  از جمله کاشت سلول های بنیادی یا بهرهبردن از آن ،یک راهکار منطقی و عاقلانه محسوب میشود .
٦- در حال حاضرپزشکان مختلفی از اقصی نقاط جهان خصوصا پزشکان ایرانی مقیم  آمریکا ،پیشنهاد درمان این دختران حتی بصورت رایگان را مطرح نموده اند  که هنوز دختران و والدین آنها منتظر تصمیم دولت ایران هستند.
٧- این دختران بر اثر فعل دولت دچار این وضعیت وخیم سوختگی شده اند و طبق قانون دولت مسوول و پاسخگو باید باشد و حسب قانون  ملزم است در بهترین بیمارستان ولو خارج از کشور برای درمان آنها گام بردارد.
٨- درمان این دختران و پرداخت خسارات وارده به آنها تکلیفی برای دولت و حق دختران است و نباید هیچ منتی در کار باشد.
٩- بروکراسی اداری،وعده وعید ،خلف وعده ،نبود بودجه کافی،تاخیر در تخصیص بودجه ،فقدان امکانات درمانی از جمله دستگاههای لیزر ،معضلات روش های  درمانی  و پاسخگو نبودن مسولین و  ….مشکل اصلی این پرونده است که از رنج  سوختگی برای دختران شین آباد دردناکتر است.
١٠- دختران شین آباد ،دختران همه ی ملت ایران به شمار می روند  آنها را وارد بازی مصلحت و سیاست نکنیم و رنج آنان را دو چندان نکنیم  فقط این سوال مطرح است اگر دختران  مسولین هم در میان آنها می بودند ،همینگونه درمان می شدند.
با احترام مجدد
حسین احمدی نیاز
وکیل دختران شین آباد”