زندگی دشوار ۱۰۳۰ کودک متولد شده از مادران معتاد

فارس

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال گذشته ۱۰۳۰ کودک از مادران معتاد در بیمارستانها متولد شدند که نیمی از آنها به بهزیستی سپرده شدند.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس گفت: براساس یافته های موجود، در سال گذشته ۱۰۳۰ کودک متولد شده از مادران معتاد در بیمارستانها متولد شدند.

وی ادامه داد: این تعداد کودک از سوی وزارت بهداشت به بهزیستی معرفی شدند تا از همان بدو تولد نسبت به وضعیت این کودکان اقدامات لازم انجام شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۵۱۵ نفر از این کودکان، پس از ترک مادر از اعتیاد به خانواده های خود بازگشته اند.

محسنی گفت: متاسفانه نیمی از این کودکان در بهزیستی به سر می برند و ما به دنبال کسب اطمینان های لازم از وضعیت خانواده های آنان برای نگهداریشان هستیم.

وی تصریح کرد: بهزیستی این آمادگی را برای پذیرش کودکان معتاد یا متولد شده از مادران معتاد دارد و از کمک و توان نهادهای قضایی هم بهره می گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی و افزایش زنان در معرض آسیب، گفت: 2هزار و 732 مرکز ترک و درمان اعتیاد برای کودکان و زنان در نظر گرفته و اولویت افزایش این مراکز را در دستور کار داریم به طوری که هم اکنون دو مرکز اقامتی نگهداری از کودکان معتاد در شرق کشور راه اندازی شده است.

محسنی با اشاره به ایجاد خطوط مشاوره تلفنی در امر اعتیاد افزود: در این رابطه ۴۰۰ هزار مشاوره اعتیاد در سال گذشته داشته‌ایم و ۹۲۳ کودک معتاد در مراکز شبه خانواده بهزیستی پذیرش شده‌اند.