زنی در همدان به دلایل “ناموسی” به قتل رسید

هرانا

برادر شوهر خشمگین به‌دنبال اختلاف خانوادگی با عروسشان به “ظن رابطه با مردی غریبه” وی را در برابر چشمان برادرش با ضربات چاقو از پا درآورد. در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده که افرادی مرتکب قتل‌های ناموسی می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایران، در این حادثه که در بخش «گیان» شهرستان نهاوند – استان همدان رخ داد، برادرشوهر ۶۷ ساله وقتی دریافت برادرش با همسر خود اختلاف دارد پیگیر ماجرا شد اما در این میان دریافت اختلاف آنها به این خاطر است که برادرش به روابط همسر ۴۰ ساله خود با مردی غریبه ظنین شده است و موضوع را به پلیس اطلاع داده اما هنوز این ارتباط اثبات نشده است اما برادر شوهر عصبانی فرصتی برای اثبات این موضوع به او نداد و برای انتقامجویی به خانه آنها رفت، وی به محض ورود با چاقو به سمت این زن حمله کرد و در حالی که برادرش می‌خواست مانع این جنایت شود او را نیز با ضربه چاقو مجروح کرد.

هاشم جهانگیری، بخشدار گیان از توابع شهرستان نهاوند استان همدان گفت: “در این پرونده برادر شوهر این زن در پی اختلافات خانوادگی با حالت عصبانی و بسیار خشمگین وارد خانه برادرش شده و پس از درگیری لفظی شدید با عروس خانواده با چاقو به او حمله کرده‌ است”.

وی درباره علت این جنایت گفت: “با گزارش این قتل به پلیس آگاهی، بازپرس ویژه قتل و تیم تحقیق در محل حضور یافتند و جسد زن برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد”.

متهم پس از این حادثه متواری شده بود که بلافاصله ردیابی و توسط پلیس دستگیر شد.

در بررسی‌های مقدماتی انگیزه جنایت اختلاف خانوادگی عنوان شده است.

جنایت‌های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌شود.

این زنان به علت «ننگین کردن شرافت خانواده خود» مجازات می‌شوند. این ننگ موارد گوناگونی را شامل می‌شود از جمله خودداری از ازدواج اجباری، قربانی یک تجاوز جنسی بودن، طلاق گرفتن (حتی از یک شوهر ناشایست)، رابطه با جنس مخالف، یا ارتکاب زنا. برای اینکه فردی قربانی جنایت‌های ناموسی شود، فقط اینکه گمان برده شود او آبروی خانواده را بر باد داده است کافی‌ست.