دلیل عدم پخش مسابقات ورزشی زنان

خانه ملت

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی با اشاره به قول مساعد معاون صدای سازمان صداوسیما برای پخش زنده مسابقات بانوان، عدم پخش این مسابقات از سیما را به دلیل مصوبه شورای برنامه‌ریزی و پخش برنامه‌‌ها اعلام کرد.

 سیده فاطمه ذوالقدر درباره پخش مسابقات بانوان ورزشکار از رسانه ملی ، عنوان کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته از سوی کمیته زنان، خانواده، تربیت بدنی و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس با معاونت صدایسازمان صدا و سیما مقرر شد از این پس مسابقات بانوان از طریق رادیو به صورت مستمر پوشش زنده داده شود و در جلسات با مسئولان صدا و سیما به این مسئله نیز تأکید شد که برای پوشش زنده این رقابت‌ها از گزارشگر خانم استفاده شود که این مسئله به تأیید معاون صدای سازمان صدا و سیما نیز رسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور درباره پوشش زنده مسابقات بانوان ورزشکار، افزود: چه اشکالی دارد مادامی که ورزشکاران ما در مسابقات با حفظ حجاب و شئونات اسلامی در میدان مسابقه حاضر می‌شوند، مسابقه آن‌ها از طریق تلویزیون نیز پخش شود.

وی پخش زنده مسابقات بانوان ورزشکار از طریق رادیو را نیز پیشرفتی در عرصه پوشش زنده مسابقات بانوان در صدا و سیما دانست و گفت: با توجه به اینکه این پوشش خبری پیش از این وجود نداشت قطعا موجب ارتقای انگیزه بانوان ورزشکار خواهد شد.

ذوالقدر درباره پخش زنده مسابقات بانوان از طریق سیما نیز توضیح داد: با توجه به اینکه چنین تصمیمی در شورای برنامه‌ریزی و پخش برنامه‌های صدا و سیما اتخاذ شده است، تغییر این تصمیم نیاز به مصوبه شورای مذکور دارد، لذا نمی‌شود یک شبه رأی و نظر صدا و سیما در این خصوص 180 درجه تغییر کند؛ این مهم نیاز به این دارد که پخش مسابقات بانوان ابتدا در دستور کار شورا قرار گیرد و پس از انجام مباحث کارشناسی شورا در این باره تصمیم جدی بگیرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در این زمینه از ظرفیت شبکه ورزش که یک شبکه تخصصی مربوط به پوشش رقابت‌‎های ورزشی است نیز می‌توان استفاده کرد تا حساسیت‌های کمتری نسبت به پخش رقابت‌های بانوان به وجود آید.