زایمان زودرس، از پیامدهای کارکردن دختران در سنین پایین

٩ مهر ١٣٩٢

Preterm-birth

شهرزادنیوز:بروز عوارض زایمان یکی از اثرات منفی کار کردن از زمان کودکی برای دختران به شمار می‌آید و زنانی که در سنین پایین مشغول به کارهایی همچون قالیبافی هستند، لگن خاصره آنان به دلیل نشستن بیش از اندازه و مداوم پای دار قالی فرم بدی به خود می‌گیرد که این امر موجب بروز عوارض زایمان در آینده می شود.

دکتر سیداکبر شریفیان، متخصص طب کار، در این رابطه به خبرگزاری ایسنا گفته است که کار کردن افراد از سنین پایین یا کودکی، تاثیرات منفی بسیار زیادی بر زندگی آنان دارد. آسیب رسانی جسمی یکی از اثرات منفی کار کردن از اوان کودکی است، که بروز عوارض زایمان یکی از اثرات منفی کار کردن از زمان کودکی برای دختران است.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، کودکان کار، معمولا متعلق به خانواده‌های پرجمعیت با درآمد بسیار کم هستند و فاصله گرفتن از درس و تحصیل، ضعف در ارتباطات اجتماعی، دور ماندن از هم بازی‌های خود، اختلال در ساختار جسمانی و ظهور عوارض روانی بسیار بالا در آینده، از جمله تاثیرات منفی کار کردن افراد از سنین کودکی و یا نوجوانی است.

وی تأکید کرد: کودکان کار به دلیل عدم برخورداری از بیمه، دریافت ناچیز دستمزد در قبال انجام کار زیاد و مهم تر از همه چون این دسته از کودکان مشمول قانون کار نیستند، بنابراین این موضوع آسیب بیشتری را به آنان وارد می کند.
http://www.1oo1nights.org/index.php?page=1&newsitemId=8867