روناک آقایی جهت تحمل حبس به زندان منتقل شد

خبرگزاری هرانا

یک زن مهابادی به نام روناک آقایی برای تحمل حبس شش ماهه به زندان این شهر منتقل شد. وی به اتهام شرکت در جشن‌های خیابانی مرتبط با برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق به حبس محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روناک آقایی امروز چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷، با حکم دادگاه انقلاب جهت تحمل ۶ ماه حبس به زندان مهاباد منتقل شد.

روناک آقایی که شامگاه ۳ مهرماه ۹۶ مرتبط با واکنش به رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق در مهاباد بازداشت و به ارومیه منتقل شده بود، پس از گذشت دو هفته با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

وی اولین بار در دهه‌ی شصت، مدت ۵ سال را به اتهام “همکاری با احزاب کرد مخالف نظام” در زندان مرکزی ارومیه سپری کرده بود.

این رقص و پایکوبی، در جهت حمایت از رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق در شهرهای مختلف صورت گرفته بود و در پی آن ده‌ها تن از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده بودند.

پیش از این نیز عمار رحمانی ۲۲ ساله و دانشجوی دانشگاه آزاد در رابطه با تجمعاتی برای ابراز شادی نسبت به برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

هرانا پیش از این نیز در آبان ماه سال گذشته از بازداشت ۳۶ تن در مناطق کردنشین پس از رفراندوم اقلیم کردستان عراق خبر داده بود.