آمار زنان سرپرست خانوار در کشور در حال افزایش است

فارس

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس با بیان اینکه تعداد زنان سرپرست خانوار در کشورمان رو به ازدیاد است، گفت: افزایش طلاق در جامعه مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت.

 همایون هاشمی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار کرد: بی‌توجهی نسبت به مشکلات زنان سرپرست خانوار وضعیت آنها را در جامعه بیش از پیش بغرنج کرده چه‌بسا این قشر از جامعه به سمت اعتیاد، بزهکاری و بی‌خانمانی سوق پیدا کنند بنابراین باید مسئولان برای چاره‌اندیشی در این زمینه اقدام کنند.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه هم اکنون در شرایطی قرار گرفته‌‌ایم که تعداد زنان سرپرست خانوار در کشورمان رو به ازدیاد است، ادامه داد: بنا به دلایل مختلف به ویژه در اثر افزایش طلاق، تعداد زنان سرپرست خانوار هم روز به روز در حال افزایش یافتن است.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار وقوع طلاق در بین خانواده‌های ایرانی تا اندازه‌ای به میزان ازدواج نزدیک شده  است؛ پس این موضوع را یک دغدغه جدی و نگران‌کننده دانست و گفت: ضمن اینکه طلاق‌ رو به افزایش است ولی ازدواج‌ها کاهش پیدا کرده که این موضوع به معنای واقعی کلمه نگران‌کننده بوده و کانون خانواده را دچار تهدید می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه افزایش طلاق در جامعه به بروز آسیب‌های اجتماعی مختلف منجر شده است، ادامه داد: برخی از زنان سرپرست خانوار با مشکلات مختلف در تامین هزینه‌های زندگی خود روبه‌رو هستند، دولت باید برای کاهش این سری مشکلات و چالش‌ها همچنین پیشگیری از آنها اقدام لازم را انجام دهد.