الگوی حضرت فاطمه زهرا(س) برای زنان اجرایی شود

مهر

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بر اجرایی شدن الگوی حضرت فاطمه زهرا(س) برای زنان جامعه به خصوص در آذربایجان غربی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد دادش زاده عصر دوشنبه در نشست تخصصی و آموزشی الگوی سم زن مسلمان ایرانی ویژه مناطق حاشیه نشین ارومیه اظهارداشت: زنان امروز باید الگوی خود را حضرت فاطمه زهرا انتخاب کرده و در جامعه آن را اجرایی کنند لذا نباید در این زمینه کوتاهی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) اولین شهیده دفاع از حریم ولایت است و رشادتهای این بانوی بزرگوار اسلام در شرایط آن ایام می تواند اسوه ای برای همه زنان مؤمنه و خداجو باشد افزود: برخی ناهنجاریهای اجتماعی و اخلاقی در سطح جامعه، معلول دوری از آموزه های دینی و فاصله گرفتن از سیره پاک ائمه معصومین (ع) خصوصا حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام داداش زاده با اشاره به ایثارگری های حضرت زهرا (س) گفت: ایشان الگویی کامل و برتر برای بانوان در رفتار در محیط خانه و تربیت فرزندان هستند و بهتر است بانوان نیز توجه بیشتری به استفاده از این الگوی همیشه زنده تاریخ داشته باشند.حضرت فاطمه زهرا (س) هم در بعد فردی و هم در بعد اجتماعی نمونه ای از یک بانوی کامل بود.

وی در ادامه افزود: شرط داشتن زندگی موفق و فرزندان صالح، عمل به فرایض دینی و بیان جملات محبت آمیز همسران در محیط خانه است، کودکان همیشه والدین خود را الگوی رفتاری خود قرار می دهند و از آنها تقلید می‌کنند، اگر پدران و مادران مثلاَ نماز خوان باشند و کلمات محبت آمیز بین خود رد و بدل کنند بالطبع فرزندان نیز در زندگی آتی خود چنین رفتاری خواهند داشت، طبیعتاَ عکس این قضیه هم صادق است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: خداوند حیوان را خلق کرد که فقط خوردن و خوابیدن و قوه ی شهوانی دارند، فرشتگان را آفرید که فقط اطاعت از خدا، همچنین حمد و ثنای پروردگار را می دانند، ولی در آفرینش انسان علاوه بر این موارد، قوه ی عقلانی را نیز به وی عطا فرمود تا بهترین روش را در اطاعت از خالق هستی و زندگی خود انتخاب کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: اینکه خداوند منان این همه موهبت را برای ما ارزانی فرمودند و با فرستادن پیامبران و ائمه (ع) راه راست را برای ما نشان داده اند، باید با تجمع قوه ی شهوانی، تقدیس خدا و عقل، زندگی توام با مهر و محبت را برای همسر و فرزندان خود مهیا کنیم.

این کارگاه آموزشی با پاسخ به سوالات بانوان در این زمینه به پایان رسید.