لغو نشستی درباره منع خشونت علیه زنان در دانشگاه تهران

ایسنا

نشستی که قرار بود به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان با محوریت نقش رسانه، در دانشگاه تهران برگزار شود، مجوز دریافت نکرد.

این نشست طبق اطلاعیه‌ای که هفته گذشته منتشر شد، قرار بود امروز ـ چهارم آذر ماه ـ به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برپا شود که در نهایت لغو شد.

خبرنگار ایسنا که برای پوشش این نشست در دانشکده علوم اجتماعی حاضر شده بود، در پی لغو آن علت را جویا شد که روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، دعوت از یکی از سخنرانان و برخی مسائل سیاسی را علت عدم دریافت مجوز برای برگزاری نشست عنوان کرد.

مهدی محسنیان‌راد (جامعه‌شناس و هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع))، آذر منصوری (عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی)، فاطمه راکعی (دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش و مشاور شهردار تهران در امور بانوان)، صدیقه ببران (هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی) و مریم رضایی (سردبیر ماهنامه زنان امروز) سخنرانان دعوت شده به این نشست بودند.

نشست «نقش رسانه و برساخت تبعیض علیه زنان» توسط گروه صلح انجمن جامعه‌شناسی ایران با همکاری انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برنامه‌ریزی شده بود.