حجاب عفتی درونی است كه ما را از گناه بازمی‌دارد

ارسال کننده : محمود نعیمی
دوشنبه، 1 مهر ماه 1392 = 23-09 2013

استاد حوزه علميه عصمتيه خواهران سمنان گفت: حجاب عفتي دروني در وجود انسان است كه از عوامل بازدارنده او از گناه است.
به گزارش مرآت،فاطمه شجاعيان روز يكشنبه در همايش حجاب و عفاف خانواده‌هاي كاركنان زندانهاي سمنان در فرهنگسراي كومش اين شهر، با اشاره به اينكه عفاف ريشه حجاب و حجاب ثمره عفاف است، خاطرنشان كرد: عفت يك حالت دروني در انسانهاست كه آنها را از گناه باز مي دارد .


وي اظهار داشت: حجاب داراي چند وجه عقلي و فطري و قرآني است پس بايد ديد كه چرا با وجود اين همه مقالات و كتابها و برنامه‌هاي مختلف در اين زمينه نتيجه مطلوب حاصل نشده است .
وي پيش نياز پذيرش حجاب در جامعه را تقويت اعتقادات و انديشه هاي اسلامي دانست و افزود: ارزشهاي موجود در جامعه نشات گرفته از نگرشها و باورهاي ماست پس بايد در بحث اعتقادي افراد كار كرد چرا كه مسايل احكام را كسي رعايت مي‌كند كه نيت‌ها و جهان‌بيني و اعتقادات او شكل گرفته باشد.
وي ادامه داد: زماني انسان به يقين قلبي و مرحله باور مي‌رسد كه باور در قلب و دل او نقش بسته و از نظر معرفت و آگاهي در مقام بالايي قرار گرفته باشد.
شجاعيان با اشاره به اينكه نمي توان با مسايل ديني به صورت گزينشي برخورد كرد، افزود: زن زماني به ارزشهاي خود پي خواهد برد كه هويت و جايگاه خود را بشناسد و بايد دانست كه علت بي‌حجابي و بدحجابي در جامعه كم‌‍شدن حياست چرا كه حيا فرآيند دفاعي روح انسان است.
استاد حوزه علميه عصمتيه سمنان خانواده و جامعه را دو عنصر تاثير گذار در بحث حجاب دانست و خاطرنشان كرد: اين دو عنصر تاثير گذارند ولي حاكم نيستند و تعيين كننده اصلي فرد است پس اگر مي‌خواهيم مشكل بدحجابي در جامعه حل شود، بايد به تعريف مشتركي از حجاب در خانواده و جامعه برسيم.
در اين همايش طيبه قدس مسوول فرهنگي اداره كل زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي استان سمنان با تاكيد بر اينكه فرمان عقل و اقتضا ايجاد مي‌كند كه زن حجاب داشته باشد، گفت: با حجاب زن زنداني نمي‌شود بلكه مصون مي‌ماند و حجاب پناه است و زن به خاطر ارزش و كرامتي كه دارد بايد محفوظ بماند. ایران پرس نیوز
http://www.iranpressnews.com/source/157529.htm