ابتکار: حضور زنان درعرصه های مدیریتی وزارتخانه های علوم و بهداشت بسیار کم است

ایرنا

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: متاسفانه با وجود حضور27 درصدی زنان در اعضای هیات علمی دو وزارتخانه علوم و بهداشت، حضور آنها درعرصه مدیریتی بسیار کم است.

معصومه ابتکار در«اولین دوره جایزه زنان درعلم» که در کتابخانه ملی برگزار شد، با تشکر از مسئولان برگزار کننده این جایزه گفت: این جایزه مشوقی برای زنان است که با وجود محدودیت ها توانستند رتبه های علمی را کسب و در تولید علم نقش داشته باشند.

وی افزود: دولت دوازدهم به خصوص رئیس جمهوری شخصا برای حضور پررنگ زنان در عرصه های مختلف اجتماعی و مدیریتی، سیاستگذاری مشخصی دارند و با همت شهیندوخت مولاوردی در شورای اداری این معاونت 30 درصد از پست‌های مدیریتی در طول برنامه ششم برای زنان شایسته و توانمند پیش بینی شده است.

ابتکار اظهارکرد: انتظار می رود با توجه به آماری که وزیرعلوم از حضور زنان در این وزارتخانه درهیات های علمی و همچنین در وزارت بهداشت و درمان که حدود 27 درصد اعلام شد، بانوان درعرصه سیاستگذاری و مدیریتی این دو وزارتخانه با حضور پررنگ تر و موثر تری داشته باشند.

ابتکار ادامه داد: ما امروز تناسب منطقی با تعداد دانشجویان دختر که در دوره ای به 65 درصد از پذیرفته شده گان دانشگاه رسیدند و همچنین تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه ها که زنان 27 درصد آن را شامل می شوند با تعداد روسا و معاونین دانشگاهها، دانشکده ها را شاهد نیستیم و برهمین اساس انتظاری که از دو وزارتخانه علوم و بهداشت داریم استفاده از ظرفیت زنان در این عرصه ها است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: البته برگزاری دوره های مدیریتی در وزارت علوم زمینه برای حضور زنان در عرصه های سیاستگذاری و مدیریتی را بیشتر فراهم می کند.