چرا زنان از راه‌یابی به دوره پنجم شورای شهر اهواز بازماندند؟

فرستنده خبر:فرداد عسکری

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بخش عمده علت عدم راه‌یابی کاندیداهای زن به پنجمین دوره شورای شهر اهواز را محقق نشدن مطالبات بانوان دانست.

سیده فرانک موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ در وهله اول باید متذکر شد که مردم عملکردها را می‌بینند و بر اساس این عملکردها، ارزیابی می کنند. بخش عمده‌ای از علت عدم راه‌یافتن کاندیداهای زن به دوره پنجم شورای شهر اهواز، محقق نشدن مطالبات بانوان اهواز به طور جدی است.

وی ادامه داد: مطالبات زنان ‌آن‌گونه که انتظار می‌رفت در دوره چهارم شورای شهر اهواز محقق نشد. البته قطعا تلاش‌هایی به ویژه توسط اعضای زن دوره چهارم شورای شهر اهواز صورت گرفت که باید قدردان این تلاش‌ها باشیم اما تحقق مطالبات زنان آن‌گونه که انتظار می‌رفت، نبود. مطالبات زنان و بانوان بسیار بیشتر از مواردی است که شورای چهارم به آن رسیدگی کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان عنوان کرد: دو پارک بانوان در شهر اهواز وجود دارد که هیچ‌کدام شرایط مناسبی ندارد. شهرداری اهواز حداقل باید اقدام به راه‌اندازی فضاهای فرهنگی و ورزشی و تفریحی برای بانوان و زنان اهوازی می‌کرد.

موسوی گفت: بنابراین دوره جدید شورا باید به صورت جدی مطالبات زنان را مورد توجه قرار دهد تا بتوانیم در دوره‌های بعدی شورای شهر، شاهد راه یافتن شماری از کاندیداهای زن به شورا باشیم.