صحبت‌ من در تایید شأن و جایگاه بانوان بود/ بانوانى که به جهت نیاز مالى سر کار مى‌روند از آقایان قابل احترام‌تر هستند/ همسرم به خواست خودش کار نمی‌کند اما فعالیت اجتماعی دارد

فرستنده خبر دلارام درهشویی 1396/2/25

واکنش پدرام کریمی به تحریف صحبت‌هایش در دورهمی:صحبت‌ من در تایید شأن و جایگاه بانوان بود/ بانوانى که به جهت نیاز مالى سر کار مى‌روند از آقایان قابل احترام‌تر هستند/ همسرم به خواست خودش کار نمی‌کند اما فعالیت اجتماعی داردمجری تلویزیون به تحریف صحبت‌هایش در برنامه دورهمی واکنش نشان داد و نوشت: فعالیت اجتماعى داشتن بانوان، با کار به جهت کسب درآمد متفاوت است و بانوانى که به جهت نیاز مالى سرکار مى‌روند بسیار بیشتر از آقایان قابل احترام هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، پدرام کریمی، مجری رادیو وتلویزیون که این هفته برنامه دورهمی بود ، در بخشی از صحبت‌هایش با بیان اینکه همسرش قبلاً گریمور بوده و الان دیگر به انتخاب خودش کار نمی‌کند، گفت: با احترام به عقاید دیگران، من به کار کردن خانم‌ها در بیرون از خانه، اعتقادی ندارم.

وی افزود: به نظر من یک زن خانه‌دار کار بسیار مهمی انجام می دهد. این سبک غربی است که حتما خانم ها باید بیرون از خانه کار کند خانم‌هایی که بیرون از خانه مشغول کار هستند زودتر شکسته می‌شوند.

پدرام کریمی در بخش دیگری خاطرنشان کرد: من روابطی که در محل کار خانم ها اتفاق می افتد، نمی پسندم چرا که خانم ها در محل کار بیشتر آسیب می بینند.

این قسمت از نظرات پدرام کریمی با واکنش‌های تعداد معدودی از کاربران مدعی آزاد بیان روبرو شد و عده ای به صفحه شخصی وی حمله کردند.

مجری برنامه تلویزیون نیز با انتشار تصویر ساختگی زیر توضیحاتی را بیان کرد:

 

 

 

 … در خصوص صحبت هایى که در برنامه در خصوص کار خانم ها شد و (تیترى که به اشتباه و شاید مغرضانه روى عکس بالا زده و در صفحات مجازى منتشر شده است ) لازم دیدم -على رغم میل باطنى- چند نکته رو عرض کنم؛

١ -جمله ى درستى است که «از ادب و نحوه ى برخورد مخالفین مى شه پى برد به درستى یا نادرستى موضوع یا مطلبى» (من از توهین و تهمت و شایعه مى گذرم، ولى امیدى نباید داشت که خدا از حق الناس بگذره)

٢- متاسف و متعجب هستم براى بد فهمى برخى، در حالى که کلام من در تایید شأن و جایگاه بانوان بود… نه باید و نبایدهاى کار خانم‌ها! تاکید مى کنم وظیفه ى زن، کار در بیرون خانه (جهت کسب درآمد) نیست و حتى اسلام کار زن در خانه را لطف او نسبت به شوهر مى داند … فعالیت اجتماعى داشتن بانوان، با کار به جهت کسب درآمد متفاوته و بانوانى که به جهت نیاز مالى سرکار مى روند بسیار بیشتر از آقایون قابل احترام هستند.

٣- حتى هرشخص متوسط عقل و حتى کم هوش هم این نکته را درک مى کند که بعضى مشاغل بطور اخص آموزشى و پرورشى و تربیتى -که آن هم به ذات زنانه و مادرانه – باز مى گردد، مختص خانم هاست و آقایان از انجام آن عاجزند…

٤ -فهم این نکته سخت نیست که -باتوجه به توان بانوان- کار کردن در بیرون از منزل و سپس کار در خانه و رسیدگى به فرزند، به دلیل استرس و اضطراب و فشار کار و خستگى مداوم در دراز مدت، بانوان رو شکسته و در نهایت منجر به پیرى زودرس مى‌کند نه شاداب تر! تساوى حقوق زن و مرد با تشابه حقوق این دو متفاوته.

٥- متفکران و فوقِ روشنفکران و باادب وطنى، که زنان اروپایى و غربى رو به بنده یادآورى مى کنند اى کاش نامه ى اخیر ١٧زن سیاستمدار فرانسوى رو در اعتراض به محیط کارشون خوانده بودند.

٦- در حالى که کارشناسان اروپایى حوزه ى خانواده به جهت حفظ کانون خانواده و تربیت فرزن، تکاپوى کم کردن روز و ساعات کارى زنان را دارند تا بیشتر ساعات را در خانه سپرى کنند… اینجا هستند کسانى که راه رفته ى آنها را مجدد طى مى کنند.

٧- على رغم اشاره در برنامه، به عزیزان نظریه پرداز که دهانشان براى اظهارنظر درهر موضوعى بازه یادآورى مى کنم (همسر بنده به خواست خودشون سر کار نرفتند) و فعالیت‌هاى مختلف اجتماعى دارند.