نخستین حضور تبلیغاتی همسر ابراهیم رئیسی: مصاحبه‌ای که تکذیب شد

فرستنده خبر لیدا اشجعی 1396/2/6

 مصاحبه‌ای که دو روز قبل از جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی در سایتی به نام «سمعک‌نیوز»، منتشر شده بود، «مخدوش و غیرقابل استناد اعلام شد و حتی گفته شد که او اساسا مصاحبه‌ای با این سایت نداشته است.

جمیله علم الهدی
 سایت سمعک‌نیوز این توضیح را روی خروجی خود نوشته است: «در پی اعتراض ستاد حجت‌الاسلام رئیسی و پس از بررسی خبر متن منتشر شده در این سایت درباره مصاحبه دکتر علم‌الهدی، متاسفانه مشخص شد که مصاحبه‌ای در کار نبوده و متن مذکور  مخدوش و غیرقابل استناد است.»

در متن این مصاحبه نسبتا مفصل اطلاعات زیادی درباره سوابق کاری و اجرایی رییسی و نقش او در برخی از پرونده‌ها از جمله پرونده اختلاس آستان قدس رضوی وجود دارد و از اطلاعات آن به نظر می‌رسد که مصاحبه احتمالا انجام شده اما ابراهیم رئیسی و ستاد او به دلایلی این مصاحبه را مناسب تشخیص نداده‌اند.

خود جمیله علم الهدی این مصاحبه را تکذیب نکرده است.

در مصاحبه مفصلی که به نام همسر ابراهیم رییسی انجام شده، آمده بود که او تاکید زیادی بر سیاست‌ورزی مبتنی بر اخلاق دارد و با اینکه خیلی ها به او توصیه می‌کردند که به گردونه انتخابات وارد نشود، اما او در جواب گفته: «بگذارید یک‌بار مردم سیاست ورزی مبتنی بر اخلاق را ببینند.»

بر اساس این مصاحبه، رییسی گفته که حتی حاضر است در مناظرات شکست بخورد اما اصول اخلاقی را زیر پا نگذارذ.

در مطلب منتشر شده در سایت سمعک نیوز، همسر ابراهیم رئیسی ادعا کرده که او تمام مشاغل و مناصب خود را بنا بر اصرار گرفته و خود برای هیچ شغل و منصبی اقدام نکرده است.

 جمیله علم الهدی در مصاحبه‌ای که اکنون مخدوش اعلام شده، تاکید کرده که رئیسی به دلیل اصرار و پافشاری مردم حزب‌اللهی، جامعه مداحان، خانواده هاشمی، مراجع قم و ۵۰ نفر از مجلس خبرگان وارد عرصه انتخابات شده و حتی برخی برای پیشنهاد او برای این منصب نزد رهبر جمهوری اسلامی ایران رفته‌اند اما او گفته که در این موضوع دخالت نمی‌کند. در نهایت یکی از مراجع به مشهد آمده و با او صحبت کرده و «حجت» را بر او تمام کرده است.

بر اساس مصاحبه منتشر شده، جملیه علم الهدی، همسر تولیت آستان قدس رضوی، دختر احمد علم الهدی امام جمعه مشهد است. او دکترای فلسفه تعلیم و تربیت دارد و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی در دانشکده علوم تربیتی و در کنار آن رییس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی است.

ابراهیم رئیسی. نامزد ریاست جمهوری ۹۶ در ویدئویی کوتاه که بخشی از فیلم تبلیغاتی او است، همسرش را معرفی کرده است.