درخواست تجدید نظر نازنین زاغری ‘در دیوان عالی ایران رد شد’

فرستنده خبر لیدا اشجعی 1396/2/4

نازنین زاغری رتکلیف
ق نشر 
همسر خانم زاغری می‌گوید هنوز جزئیات اتهامات همسرش به او اعلام نشده است

دیوان عالی ایران درخواست نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی – بریتانیایی را برای تجدید نظر در حکم پنج سال زندان او رد کرده است.

وکیل خانم زاغری با اعلام این موضوع به خانواده این زندانی گفت که بعد ازا ین مرحله هیچ راه قانونی دیگری برای تجدید نظر وجود ندارد.

ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری در واکنش به این موضوع گفت: “خیلی دور از انتظار نبود که درخواست تجدید نظر رد شود. دو دادگاه پشت درهای بسته برگزار شده اما تا کنون هیچ جزئیاتی به نازنین ارائه نشده است که اتهامات او چیست و این حکم به چه دلیلی برای او صادر شده است”.

پس از اعلام این حکم خانم زاغری از مسئولان زندان خواسته است تا اتهامات او را اعلام کنند. خانم زاغری تاکنون امکان دسترسی به پرونده‌اش را نداشته است.

پیش از این سخنگوی قوه قضاییه ایران از تایید حکم خانم زاغری در دادگاه تجدید نظر خبر داده بود و اتهام او را امنیتی خوانده بود.

نازنین زاغری فروردین ماه سال گذشته هنگام بازگشت از ایران در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد. ماموران پاسپورت او و دختر دو ساله‌اش را توقیف کردند. در حال حاضر خانواده خانم زاغری در ایران از فرزند او نگهداری می‌کنند.

نازنین زاغری با بخش آموزشی و خیریه بنیاد رویترز همکاری می‌کرد. نزدیکان او گفته‌اند که خانم زاغری بارها برای دیدار خانواده به ایران سفر کرده بود.

مونیکلا ویلا، رئیس بنیاد خیریه تامسون رویترز در واکنش به تائید حکم پنج سال زندان نازنین زاغری در بیانیه‌ای اعلام کرد: “من مطمئن هستم که نازنین بی‌گناه است، او جاسوس نیست و مادری است که با فرزندش برای دیدار خانواده به ایران سفر کرده است. من در کنار ریچادر همسر او درخواست آزادی نازنین را دارم.”

خانم ویلا در بخشی از این بیانیه آورده است: “مجدد تکرار ‌می کنم که نازنین در دوران فعالیتش در بنیاد خیریه تامسون رویترز هرگز در حوزه ایران فعالیت نداشته است، برای اینکه این بنیاد هیچ برنامه‌ای در ایران ندارد.”