دبیر کل جامعه اسلامی زنان: برای افزایش فرزندآوری نباید زنان را از حضور در اجتماع محروم کرد

ارسال کننده : فاطمه تابع بردبار
طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در چند ماه اخیر درمجلس شورای اسلامی مطرح بوده و در حال حاضر در دستور کار کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی برای بررسی است.

در یکی از مواد این طرح اولویت استخدام به ترتیب با مردان دارای فرزند سپس مردان متاهل فاقد فرزند سپس زنان دارای فرزند داده شده و پنج سال پس از تاریخ لازم‌الاجراشدن این قانون، جذب افراد مجرد به عضویت هیات علمی در تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی و معلمان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی، ممنوع اعلام شد.
این در حالیست که به گفته دبیر کل جامعه اسلامی زنان طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده به اندازه کافی کارشناسی نشده و اجرای چنین طرح‌هایی موجب افزایش فرزندآوری نمی‌شود بلکه لازم است ابتدا زیرساخت‌های ازدواج جوانان و فرزندآوری فراهم شود.

معصومه رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده مغایر با اصل شایسته‌سالاری است، اظهارکرد: برای افزایش فرزندآوری نباید عده‌ای از جامعه (زنان و به ویژه دختران) را که صلاحیت اشتغال دارند را از حضور در اجتماع محروم کنیم.

دبیر کل جامعه اسلامی زنان در پاسخ به این پرسش که ممانعت از اشتغال دختران چه تاثیری بر مهاجرت دختران از کشور دارد، اظهارکرد: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، ظلم به دخترانی است که ازدواج نکرده‌اند و زنانی که فرزند نیاورده‌اند و همین امر موجب می‌شود که دختران و زنان برای فعالیت اجتماعی به خارج از کشور کوچ کنند.

این فعال حوزه زنان درباره تاثیر تصویب طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده بر میزان آسیب‌های اجتماعی زنان، گفت: تصویب چنین طرح‌هایی موجب تشویق مردم به فرزندآوری نمی‌شود بلکه لازم است شرایط برای ازدواج آنان فراهم شود. چنین طرح‌هایی موجب خانه‌نشین شدن زنان باارزش می‌شود و حتی ممکن است به افزایش آسیب‌های اجتماعی در بین دختران بیانجامد.

رضایی تاکید کرد: این طرح موجب افزایش میزان جمعیت بیکار جویای کار و دارای صلاحیت و تحصیلات عالیه می‌شود.
http://www.kaleme.com/1392/06/11/klm-156949/