ضرب و جرح مادر یک زندانی سیاسی کُرد

فر ستنده خبر اقای احمد نوید فخرالدین ۱۳۹۵/۱۲/۲۸

ضرب و جرح مادر یک زندانی سیاسی کُردآژانس کُردپا: مأموران امنیتی کامیاران با یورش به منزل مادر افشین سهراب‌زاده، این زن را به باد کتک گرفتند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، ستادخبری اداره اطلاعات شهرستان کامیاران با اعزام تنی چند از مأموران لباس شخصی‌اش به منزل خانم سهرابی‌زاده، مادر یک زندانی سیاسی را مورد شکنجه قرار داد.

خبرنگار کُردپا گزارش داد که مادر افشین اواخر هفته‌ی گذشته، ٢٥ اسفندماه، از سوی یکی از مأموران اطلاعاتی با نام عباس غلامی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و ایشان از ناحیه سر و دست دچار آسیب‌دیدگی شدید شدند.

نیروهای امنیتی علاوه بر بازجویی و ضرب و جرح مادر افشین، برادر این زندانی سابق را نیز مورد آسیب قرار داده‌اند.

منبع مطلع کُردپا دلیل این اقدام نیروهای لباس شخصی را ” همکاری خانواده‌ی سهراب‌زاده با نهادهای امنیتی جهت بازگرداندن افشین” عنوان کرد.

افشین سهراب‌زاده تیرماه امسال موقتا پس از اعزام به مرخصی استعلاجی از ایران خارج شد.

گزارش ارسالی حاکی است که وضعیت عمومی مادر افشین نامساعد می‌باشد و خانواده وی شکایتی را در ادارات ذیربط به ثبت رسانده‌اند.

افشین سهراب‌زاده متولد ۱۳۶۹ در هیجدهم خرداد ۱۳۸۹ توسط اداره اطلاعات کامیاران بازداشت و به زندان رجایی‌شهر منتقل شده است، پس از یک هفته در اواخر خردادماه ۱۳۸۹ به اداره اطلاعات سنندج منتقل شده و مدت ۶۷ روز نیز در اداره اطلاعات سنندج مورد بازجویی قرار گرفت و به گفته خودش طی این مدت حین بازجویی کتک خورده و از شوکر برقی علیه او استفاده شده است. به گفته این منبع آقای سهراب زاده طی این مدت بدون وکیل و بدون اطلاع خانواده بازجویی می شده و به دلیل کتک و ضرب و شتم حین بازجویی بینی و یکی از دست‌هایش شکسته و فتقش پاره شده، به طوری که با استفاده از سوند ادرار می‌کرد. او با پایان بازجویی در شهریورماه ۱۳۸۹ از اداره اطلاعات به زندان سنندج منتقل شد.

شعبه دوم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی طیاری، افشین سهراب زاده را در سال ۱۳۸۹ و در دادگاه نخست، به اتهام “محاربه” و “افساد فی‌الارض” از طریق ارتباط و عضویت در احزاب کُرد، به ۲۵ سال زندان و تبعید به زندان میناب محکوم کرد، این حکم در دیوان عالی کشور تأیید شد. با اجرای حکم، افشین سهراب زاده در اسفند ۱۳۹۰ از زندان سنندج به زندان میناب