دولت تدبیر و امید معتقد به استفاده‌ی واقعی از توانمندی زنان است

فر ستنده خبر خانم دیانا بیگلریفرد ۱۳۹۵/۱۲/۲۴

گردهمایی مقامات و مدیران ارشد دولت تدبیر و امید با حضور رییس جمهور

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: دولت تدبیر و امید بر این باور است که زنان توانمند هستند و باید از این توانمندی به معنای واقعی استفاده شود.

به گزارش ایسنا،  دکتر «کلثوم خلیلوند» در آئین تجلیل از مقام زن بویژه زنان کارآفرین به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: هویت زنان در جامعه ایرانی اسلامی مرهون انقلاب اسلامی و نگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید به جایگاه زنان نگاهی متعالی است، تصریح کرد: با حمایت‌های استاندار ایلام در سال 1395 موفق به کسب رتبه اول کشور در جذب اعتبارات و بکارگیری زنان در بخش‌های مدیریتی شدیم و مهندس مروارید به عنوان نماینده دولت باور دارند زنان توانمند هستند و باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: در حال حاضر 96 زن به عنوان رئیس و معاون مدیرکل در استان فعالیت دارند و به خوبی توانسته‌اند در بخش‌های مختلف توانایی‌های خود را نشان دهند.

در این مراسم «سهیلا ملکشاهی» مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام نیز اظهار کرد: اسلام به زن هویتی تازه بخشید و انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) یکبار دیگر به زنان اجازه داد تا با حجاب اسلامی در عرصه‌های اجتماعی حضور پیدا کنند و این امام (ره) بود که مانع نهادینه شدن تفکرات متحجرانه شد و زنان را در کنار مردان در تمام عرصه‌ها ورود داد تا براساس توانایی‌ها عامل پیشرفت کشور شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر جامعه‌ای خواهان توسعه باشد باید حضور و توانایی نیمی از جمعیت کشور را بپذیرد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دولت‌های مختلف بویژه دولت تدبیر و امید زنان مورد توجه قرار گرفتند و خوشبختانه در استان ایلام با تدبیر استاندار در بخش‌های مختلف مدیریتی از توانایی زنان استفاده شده و ثابت شد زنانی که در پشت جبهه در پیروزی جنگ 8 ساله موثر و نقش‌آفرین بودند الان نیز توانایی مدیریت را دارند.

ملکشاهی تصریح کرد: تامین اجتماعی برای استفاده زنان در دریافت خدمات بیمه، دریافت مستمری، بیکاری، کمک هزینه ازدواج، برخورداری فرزندان از مستمری مادر و …. امتیاز قائل شده است.

در این مراسم از زنان موفق کارآفرین «فاطمه دخانی»، «زینب صفری»، «فاطمه پویان»، «راضیه عسگری» و  «اخضر خزلی» و زنان کارمند در اداره کل تامین اجتماعی استان ایلام تجلیل شد.

انتهای پیام