تمدید بازداشت مریم شفیع‌پور و ادامه فشارها

ارسال کننده : انوشه شایسته
ایجاد شده در: 09/01/2013 – 02:58
maryam.shafie.pour
با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت مریم شفیع پور تاکنون خانواده وی موفق به ملاقات وی نشده اند این در حالی است که به گفته یکی از نزدیکان این فعال دانشجویی در دومین تماس تلفنی وی با خانواده از روحیه خوبی برخوردار نبوده است.

به گزارش جرس، علی رغم پی گیری های هر روز خانواده شفیع پور تاکنون مسئولین از اتهام و دلایل بازداشت وی سخنی نگفته اند و همچنان در سلول انفرادی نگهداری می شود.

مریم شفیع پور همچنان ممنوع الملاقات است و در طی این مدت تنها توانسته دو تماس کوتاه تلفنی با خانواده خود داشته باشد که در آخرین تماس خانواده متوجه شرایط نامناسب روحی او شده اند و این موضوع موجب افزایش نگرانی های خانواده شده است. وی در اولین تماس تلفنی خود گفته بود که برایش دعا کنند.

به گفته این منبع مطلع، اعمال فشارها برای گرفتن اعتراف اجباری است و با توجه به اینکه قرار بازداشت وی یکماه بوده مجددا بازداشت وی تمدید شده است.

مریم شفیع پور فعال دانشجویی دانشگاه بین‌المللی قزوین است که پنجم مرداد امسال در پی احضار ازسوی دادسرای اوینٰ بازداشت شد.

وی عضو کمیته زنان ستاد دانشجویی انتخاباتی مهدی کروبی در انتخابات سال ۸۸ بود، که در سال ۱۳۸۹ به دلیل فعالیت‌هایش از سوی دادگاه انقلاب قزوین به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد. اما به گفته مسئولین بازداشت اخیر وی ارتباطی با حکم صادره نشده ندارد.
http://www.irangreenvoice.com/article/2013/sep/01/37046