در هر ساعت، یک مورد ختنه زنان در انگلستان شناسایی یا درمان میشود.

فرستنده خبر خانم لیدا اشجعی ۲۰۱۷/۱۹/۲

یک موسسه خیریه بریتانیایی اعلام کرده است که در هر ساعت، یک مورد ختنه زنان در انگلستان شناسایی یا درمان میشود.

بر اساس آمار تازهای که موسسه خیریه “پلن اینترنشنال” منتشر کرده ۸۶۵۶ زن یا دختر به بیمارستان یا مطب دکتر مراجعه کردهاند که بررسیهای پزشکان نشان داده قربانی، ناقصسازی اندام جنسی زنان، بودهاند.

این نتایج از تحلیل آمار نظام درمانی عمومی بریتانیا و از بیمارانی به دست آمده که در فاصله آوریل ۲۰۱۵ تا مارس ۲۰۱۶ به بیمارستان یا پزشک عمومی مراجعه کردهاند.

به گفته این موسسه خیریه، ناقصسازی جنسی اندام زنان در بسیاری از دختران و زنان برای اولین بار توسط نظام درمان عمومی بریتانیا کشف و ثبت میشود. با این حال موارد زیادی وجود دارد که ناقصسازی اندام جنسی سالها قبل اتفاق افتاده، اما پزشکان زودتر متوجه آن نشدهاند.

حدود ۲۰۰ میلیون زن و دختر در سراسر جهان قربانی عمل ناقصسازی اندام جنسی زنان هستند.

نتیجه یک تحقیق: ختنه زنان در ایران رو به کاهش است
نزاع با زنی که به ختنه زنان افتخار میکرد
وگزارشی در مورد ختنه زنان بریتانیایی

بنا بر تعریف سازمان بهداشت جهانی، عمل ناقصسازی اندام جنسی زنان “برداشتن کامل یا بخشی از قسمت خارجی اندام جنسی زنان یا ایجاد جراحت در اعضای جنسی زنانه، بدون دلایل پزشکی است.”

هیبو واردر، یک زن ۴۶ ساله که اندام جنسی او در سن ۶ سالگی بریده شده بود، در توصیف دردی که در هنگام این عمل تجربه کرده به بیبیسی گفته است “درست مثل این بود که روی یک زخم باز فلفل یا نمک بپاشند.”
محافظت از زنان قربانی

بریتانیا به منظور حفاظت از زنان و دختران قربانی ناقصسازی اندام جنسی، در سال ۲۰۱۵ این عمل را در زمره جرائم جدی این کشور وارد کرد. از زمان تصویب این قانون ۱۰ مورد از زنان و دخترانی که در خطر ناقصسازی اندام جنسی قرار داشتند، مورد محافظت پلیس قرار گرفتهاند.

ختنه کردن زنان از سال ۱۹۸۵ در بریتانیا غیرقانونی بوده است، اما از آن زمان حتی یک مورد هم تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته است.

کمیته پارلمان بریتانیا در امور داخلی این کشور، ناکامی در تعقیب قانونی ناقصسازی اندام جنسی زنان را “رسوایی ملی” توصیف کرده است.

امبر راد، وزیر کشور بریتانیا، گفته است “ختنه زنان یک عمل مخرب خشونتبار است که هیچ زن یا دختری نباید از آن رنج ببرد. مجرمانی که این عمل را انجام میدهند باید محاکمه شوند.”

یک سازمان غیردولتی که برای جلوگیری از وقوع جرم در بریتانیا فعالیت میکند، کارزاری برای بالا بردن آگاهی در مورد ناقصسازی جنسی زنان به راه انداخته است و از مردم خواسته است اگر مشاهدهای از این عمل داشتهاند، گزارش دهند.