جمهوری اسلامی مدل جدیدی از زنان را معرفی کرد

فرستنده خبر خانم لیدا اشجعی ۱۳۹۵/۱۱/۱۳

جمیله علم‌الهدی

رییس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مدل جدیدی از زنان را معرفی کرد،گفت: این مدل، مدل امام خمینی نام گرفته است و شرایط خوب زنان ایرانی نسبت به کشورهای توسعه‌یافته، التزام انقلاب به اسلام ناب و مکتب اهل بیت است.

به گزارش ایسنا، دکتر “جمیله علم‌الهدی” در اختتامیه هفتمین دوره آموزشی “شجره طوبی” با اشاره به برکات انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: مدل حضرت امام خمینی(ع) با انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی توسعه یافت. به تعبیر ایشان، جنگ تحمیلی برکات زیادی داشت که یکی از این برکات این بود که زنان به ماهیت خود پی بردند.

وی افزود: خطاب به دوستانم در سوریه و عراق هم می‌گویم که شما شرایط بسیار خوبی برای احیای زن مسلمان بر اساس مدل حضرت امام خمینی(ره) دارید. این شرایط ظرفیت‌های زیادی را آشکار و مزیت زنان نسبت به مردان را در بروز فضای معنوی روشن می‌کند.  در این شرایط کارکرد تربیتی خانواده به خوبی مشخص می‌شود؛ در واقع معلوم می‌شود که نهادهای آموزشی امکان تربیت شهیدان را ندارند و شرایط جنگی تعریف مادری، همسری و دختری را جدید می‌کند. همچنین معلوم می‌شود حجاب، عفاف و حیا چه تاثیر عمیقی در رشد معنویت دارد.

وی افزود: امید است به کمک اهل بیت (ع) بتوانیم الگوی زن انقلابی را به جهان ارائه دهیم.

رییس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به آفات پس از جنگ تحمیلی گفت: بعد از جنگ تحمیلی و معلوم شدن این امتیازات، نظام سلطه در جنگ نرم به سراغ عفاف و حیا رفت و زنان را مورد هدف قرار داد؛ چنانکه خانواده بیشترین هدف مبارزات نظام سلطه جهانی است.

علم‌الهدی این جنگ را پیچیده‌تر از جنگ تحمیلی خواند و تصریح کرد: دشمن در داخل خانه با ما می‌جنگد و هیچ نقطه‌ای دور از چشمش نمانده‌ است. 

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم “سبیب حسن سلیمان” – موسس جمعیت علوم اجتماعی سوریه- در دانشگاه دمشق گفت: هیچ ملتی نمی‌تواند از حقوق خود در زمینه‌های مختلف دفاع کند مگر اینکه از حقوق زن دفاع کند. زن در ایران جایگاه خوبی دارد و این نشان می‌دهد ایران پیشرفته است.

وی مقام زن در اسلام را با اشاره به حدیث “بهشت زیر پای مادران است” تبیین کرد و گفت: مقام زن در اسلام بی‌نظیر است و پیشرفت فردی زن یعنی پیشرفت جامعه.

در بخش دیگر این مراسم “عفاف عنیبه” – فعال حقوق بشر از الجزایر- اظهارکرد: از کشوری آمده‌ام که زن در آن به خاطر مشارکتش در جنگ با استعمار فرانسه و نقشی که در استقلال الجزایر داشته، معروف است.

عنیبه درباره مشکل امروز زنان مسلمانان نیز گفت: مشکل ما غلبه نگاه غربی به زن است. امروز جنگی بین زن مسلمان انقلابی و نگاه غربی‌ها به زن و تلاش به تحمیل نقش زن در جامعه درگرفته است.

انتهای پیام