عفو بین‌الملل از بازگرداندن گلرخ ابراهیمی به زندان انتقاد کرد

فرستنده خبر اقای فرداد عسکری ۱۳۹۵/۱۱/۰۶

خبرگزاری هرانا ـ سازمان عفو بین‌الملل از اجرای حکم زندان برای گلرخ ابراهیمی بشدت انتقاد کرد. خانم ابراهیمی ایرایی، همسر آرش صادقی، روز سوم بهمن ماه، هنگام خروج از منزل توسط ماموران سپاه ثارالله مجددا بازداشت و به اجرای احکام زندان اوین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رادیو فردا، خانم ابراهیمی که از جمله به خاطر نوشتن داستانی منتشرنشده درباره سنگسار به شش سال زندان محکوم شده، پس از اعتصاب غذای همسرش، آرش صادقی به مرخصی آمد اما بنابر گزارش‌ها، چند روز پیش در خیابان بازداشت و برای اجرای ادامه حکمش به زندان اوین منتقل شد.

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منشتر شد نوشته است: بازداشت گلرخ ابراهیمی ایرایی توسط سپاه پاسداران تازه‌ترین نمونه از «رفتار سرخود و ناعادلانه علیه این زوج است».

خانم ابراهیمی پیش از بازداشت به عفو بین‌الملل گفته بود حکم شش سال حبس او و همچنین حکم پانزده سال زندان برای همسرش آرش صادقی در مرحله تجدید نظر قرار داشت اما سپاه پاسداران مانع از خروج پرونده از دادگاه انقلاب شد.

شایان ذکر است، هرانا روز یکشنبه سوم بهمن ماه گزارش کرده بود، گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر آرش صادقی، هنگام خروج از منزل توسط ماموران سپاه ثارالله بازداشت و به اجرای احکام زندان اوین منتقل شد.

همچنین، این خبرگزاری از اعتصاب غذای مجدد آرش صادقی کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین از روز یکشنبه هفته جاری و همزمان با بازداشت مجدد و انتقال همسرش گلرخ ایرایی در اعتراض به خلف وعده مسولین خبر داد.

مطالب مرتـبط