300 مورد فعالیت‌های بانوان در کشور شناسایی شد/ وزارت کشور از سمن‌های زنان حمایت می‌کند

فرستنده خبر خانم زرین تاج الیاسی ۹۵/۱۰/۳۰

خبرگزاری فارس: 300 مورد فعالیت‌های بانوان در کشور شناسایی شد/ وزارت کشور از سمن‌های زنان حمایت می‌کند

وزیر کشور با بیان اینکه 300 مورد فعالیت بانوان در سطح کشور شناخته شده است، گفت: بانک اطلاعاتی از فعالیت‌های موثر بانوان ایجاد می‌شود که بتوان آن فعالیت‌ها را گستره‌تر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در همایش نقش کارآفرینی زنان لرستان در اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی فضا برای کار کردن مهیا است، اظهار داشت: کشور ایران مسائل و محدودیت‌های عظیمی را در حوزه اقتصادی پشت سر گذاشته و توانسته آن‌ها را حل کند.

وزیر کشور با اشاره به پایین آمدن نرخ تورم گفت: تورم بزرگی که سایه شوم آن بر سر کشور بود اکنون زیر 10 درصد رسیده است که این کاهش علامت موثری در جهت‌گیری اقتصاد و کار است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور از منفی 5.8 درصد به 4.7 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: با رفع تحریم‌ها و مسئله هسته‌ای در عرصه بین‌المللی زمینه فعالیت، سرمایه‌گذاری، امکان استفاده از تکنولوژی و مدیریت با کشورهای خارجی در زمینه فعالان تجاری و سرمایه‌گذاری فراهم شده است.

این مسوؤل از صادر کردن 2 میلیون و 200 هزار بشکه نفت خبر داد و مطرح کرد: در ابتدای دولت کشور ایران تنها یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد که در صورت ادامه تحریم‌ها اکنون تنها می‌توانست 200 هزار بشکه صادر کند.

رحمانی فضلی با اشاره به ثبات اقتصادی حاکم در کشور به ویژه در بحث اقتصاد مقاومتی یادآور شد: با ایجاد ثبات نرخ ارز، کاهش تورم و همراهی بانک‌ها باید در قالب اقتصاد مقاومتی در کشور یک نهضت به وجود بیاید.

وی با اشاره به نقش ویژه بانوان در تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی از منظر سرمایه‌گذاری، تولید، اقتصاد، فرهنگ‌سازی و آموزش مطرح شده است و درون‌زا بودن، برون‌گرا بودن، عدالت‌محوری، مردمی بودن و دانش‌بنیان بودن از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است.

این مسوؤل اضافه کرد: در هر استانی از کشور شاهد زنان کارآفرین با همتی بلند هستیم زنانی که روی پای خود ایستاده‌اند و به فعالیت‌های اقتصادی مشغول‌ هستند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه 300 مورد فعالیت بانوان در سطح کشور شناخته شده است، تاکید کرد: بانک اطلاعاتی از فعالیت‌های موثر بانوان ایجاد می‌شود که بتوان آن فعالیت‌ها را گستره‌تر کرد.

وزیر کشور در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: زنان می‌توانند سمن‌هایی را ایجاد کنند و وزارت کشور برای ثبت این سمن‌ها و ارائه آموزش‌های لازم و همچنین تسهیلات به آن‌ها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/2304/غ40