تزریق خون فاسد شده، جان یک زن مریوانی را گرفت

14867
03.06.1392
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، سی و یکم مردادماه، زنی ٤٢ ساله با اسم “ف، م”، در نتیجه‌ی تزریق خون فاسد شده در بیمارستان “بوعلی” شهرستان مریوان و انتقال به بیمارستان “فجر”، جان خود را از دست داد.

در همین رابطه “امید کریمیان” نماینده‌ی مردم شهرهای “مریوان و سروآباد” به خبرگزای “ایلنا” گفت:” مشکل کادر پزشکی در بیمارستان‌های شهرستان مریوان که تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان کُردستان قرار دارد موضوع تازه‌ای نیست و رویداهای مشابهبا این رویداد طی چند سال اخیر تکرار شده است”.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ایران عنوان کرد، رشوه گرفتن پزشکان، کمبود شدید امکانات و دارو در بیمارستان‌های مریوان” تنها گوشه‌ای از مشکلات و معضلات حوزه بهداشت و درمان اين شهرستان می‌باشد.

نماینده‌ی مردم مریوان و سروآباد همچنین افزود، ضعف مدیریت درحوزه‌ی سلامت و پزشکی در مناطق فقرنشین، کاملاً مشهود است و علاوه بر ضعف وزارت بهداشت و درمان، “بخش خصوصی “نیز در راستای حل این مشکلات هیچ تلاش و اقدامی انجام نداه‌اند.

از دیگر سو و در طی ٢ ماه گذشته، دو کودک ٣ ساله در ایلام به دلیل بی‌احتیاطی کادر پزشکی و تزریق آمپول فاسد شده، جانشان را از دست دادند.
http://kurdpa.net/farsi/index.php?cat=idame&id=11765