سهمیه 3 هزار نفری فرزندان ایثارگران در آزمون استخدامی آموزش و پرورش/ اختصاص سهمیه 30 درصدی به فرزندان ایثارگر

فرستنده خبر خانم زرین تاج الیا سی ۱۳۹۵/۰۹/۱۲

خبرگزاری فارس: سهمیه 3 هزار نفری فرزندان ایثارگران در آزمون استخدامی آموزش و پرورش/ اختصاص سهمیه 30 درصدی به فرزندان ایثارگر

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش از اختصاص سهمیه 3 هزار نفری برای فرزندان شهدا و جانبازان در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این افراد فقط با دیگر افراد ایثارگر شرکت کننده در آزمون، رقابت می‌کنند.

محمدحسین کفراشی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «آیا فرزندان شهدا و جانبازانی که هنوز در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند؟»، اظهار داشت: بحث شرکت در آزمون استخدامی از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران و رسانه‌ها اعلام شد و خانواده‌های شهدا و ایثارگران می‌توانستند در این آزمون استخدامی شرکت کنند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران آمار و اطلاعات دقیق این افراد  و خانواده‌های ایثارگران را در سیستم خود دارد و اینکه چه تعدادی از این افراد، به دنبال شغل هستند.

کفراشی افزود: باید بنیاد شهید و امور ایثارگران اطلاع‌رسانی لازم را به این افراد انجام می‌داد که احتمالاً این کار صورت گرفته است؛ البته ممکن است تعدادی از این افراد جا مانده باشند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: با توجه به تبصره 3 ماده 21 که عنوان می‌کند که باید این افراد 70 تا 80 درصد نمره علمی را کسب کنند، طبیعتاً براساس این قانون، باید کسانی که در آزمون استخدامی شرکت کرده‌اند نمره علمی لازم را به دست آورند و جذب این دستگاه شوند. 

وی تصریح کرد: بحث‌هایی وجود دارد و حتی بعضی‌ها اعلام کردند آزمونی نباید باشد، اما برای وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صراحت اعلام شده است  کسانی که می‌خواهند در این دو وزارتخانه مشغول به کار شوند، باید در آزمون استخدامی شرکت کرده و نمره علمی لازم را کسب کنند، چه این افراد عضو خانواده ایثارگران بوده یا نباشند.

کفراشی اضافه کرد: البته با صحبت‌هایی که با بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده، قرار شده است سهمیه 3 هزار نفری از متقاضیان در آزمون استخدامی این وزارتخانه، مربوط به خانواده‌های ایثارگران باشد که این براساس ماده 21 است و این تعداد افراد با خود رقابت می‌کنند نه با دیگر شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در توضیح بیشتر این موضوع بیان داشت: برای نمونه؛ ممکن است 10 هزار نفر از خانواده ایثارگران برای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ثبت نام کرده باشند که این افراد با خود به رقابت می‌پردازند تا در نهایت جزو 3 هزار سهمیه نهایی ایثارگران در آزمون استخدامی این وزارتخانه باشند.

کفراشی خاطرنشان کرد: از بین تعداد افراد وابسته به خانواه‌های ایثارگری که متقاضی آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند، 3 هزار نفر از بهترین آنها که نمره علمی بالاتری کسب کرده‌اند، گزینش می‌شوند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: در آموزش و پرورش جذب نیرو برای انجام حرفه معلمی است نه برای نیروی کارمندی؛ در نتیجه باید افراد یاد شده از توان علمی لازم برای تدریس برخوردار باشند؛ به همین خاطر افراد یاد شده با خود رقابت می‌کنند نه با دیگر شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی.

وی اضافه کرد: اجازه داده شده است حتی افراد جزو سهمیه ایثارگران نیز که خود بدون داشتن سهمیه‌ای، نمره علمی بالاتری می‌آورند، از طریق عادی استخدام شوند تا بتوانیم سهمیه بیشتری از ایثارگران را جذب کنیم؛ چرا که ممکن است فردی از ایثارگران دارای امتیاز بالایی باشد و  نیاز به استفاده از سهمیه ایثارگری نداشته باشد و ما بتوانیم نیروی دیگری را از این طریق جذب کرده و حداکثر جذب ایثارگران را در آزمون استخدامی داشته باشیم.

کفراشی عنوان کرد: طبق ماده 21، 25 درصد سهمیه استخدام‌ها باید به فرزندان جانبازان 25 درصد، آزادگان و فرزندان شهدا اختصاص یابد و 5 درصد نیز به فرزندان جانباز زیر 25 درصد و فرزندان رزمندگان دوران دفاع مقدس اختصاص پیدا کند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: مجموع این دو سهمیه، 30 درصد در نظر گرفته می‌شود که از مجموع 10 هزار سهمیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش، 3 هزار نفر به فرزندان ایثارگران اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/