سنندج/ اختلاف‌نظر بر سر راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد زنان

images (1)
آژانس کُردپا: در سنندج کمپ ترک اعتیاد برای زنان راه‌اندازی می‌شود و اداره‌ی بهزیستی آن را زنگ خطر توصیف می‌کند.

مسئول دبیرخانه‌ی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کُردستان به خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس گفت: برای نخستین بار در کشور کمپ ترک اعتیاد برای زنان در سنندج راه‌اندازی خواهد شد.

“سلیم کریمی پور”، در ادامه به اجرای طرح مداخله‌ی کارگران در استان کُردستان اشاره کرد و گفت:” این طرح به منظور مقابله و پیشگیری از معضل اعتیاد در استان در حال اجراست زیرا در استان کُردستان مردم به دلیل مشکلات مالی و نبود فرصت شغلی به شهرهای بزرگ کشور و تهران می‌روند و این افراد با مشکل اعتیاد برمی‌گردند”.

راه‌اندازی کمپ‌ ترک مواد مخدر برای زنان در سنندج در حالی است که به گفته‌ی این مسئول حکومتی، در استان کُردستان تنها ٢% شهروندان معتاد به مواد مخدر هستند و ٩٨% دیگر سالم می‌باشند و در مجموع ٢٠ هزار معتاد در این استان وجود دارد.

پیشتر مديرکل زندان‌های استان کٍردستان افزايش آمار زندانيان مواد مخدر را بسيار نگران کننده خوانده و گفته بود: هم اکنون ‌٢٨/٥ درصد از زندانيان استان را زندانيان مواد مخدر تشکيل می‌دهند.

معاون بهزیستی کُردستان راه‌اندازی کمپ برای معتادین زن زنگ خطری قلمداد کرده که خبر از افزایش آمار زنان و دختران معتاد در استان فرهنگی کُردستان می‌دهد.

در همین رابطه و بنابر آمار اعلام شده توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر، در ایران یک میلیون ٣٥٠ هزار معتاد وجود دارد که ٩.٥ درصد آنها را “زنان” تشکیل می‌دهند و وزارت بهداشت نيز در آمار خود در مورد زنان معتاد از رقم يک زن معتاد به ازای ٨ مرد معتاد گزارش می‌دهد.
http://kurdpa.net/farsi/index.php?cat=idame&id=11580