معوقات مزدی بیش از ۴۱۰۰ کارگر و پرستار در استان گیلان

فرستنده خبر خانم زرین تاج الیاسی ۱۳۹۵/۷/۱۰

خبرگزاری هرانا ـ در استان گیلان، ۴۰۰۰ پرستار بیش از ۱۰ ماه است که معوقات مزدی خود را دریافت نکرده اند. بیش از صد کارگر شرکت صنایع چوب اسالم، سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. از سنندج نیز گزارش می رسد ۷ کارگر کارخانه رویا پلاستیک شامل چند زن از محل کار خود اخراج شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، در روزهای گذشته تعدادی از کارگران کارخانه رویا پلاستیک سنندج تعدیل شده اند.

منابع خبری در سنندج تعداد این کارگران را حداقل ۷ نفر برآورد کرده‌اند که تعدادی از آنها نیز کارگران زن هستند.

کارگران تعدیلی که دارای سابقه کار چند ساله در این شرکت هستند می‌گویند: “خاتمه فعالیت آنها به دستور کارفرما و به بهانه کاهش سطح تولید انجام شده است”.

از قرار معلوم در ماههای گذشته مطالبات مزدی این کارگران با تاخیر بسیار پرداخت شده و این کارگران با مشکلات معیشتی بسیار روبرو هستند.

این واحد تولید در شهرک صنعتی شماره ۱ سنندج واقع شده است.

کارگران کارخانه چوب اسالم سه ماه حقوق نگرفته اند

به گزارش ایلنا، بیش از صد کارگر شرکت صنایع چوب اسالم، سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

از قرار معلوم، مراجعات کارگران به کارفرما جهت پیگیری وضعیت معوقات مزدی تا کنون بی نتیجه مانده است.

این شرکت که در شهرستان تالش استان گیلان واقع است، در زمانی نه چندان دور هزار کارگر داشت که این روزها تعداد کارگران پس از تعدیل های گسترده به صد و اندی نفر کاهش یافته است.

با آغاز سال تحصیلی جدید، کارگران این شرکت در تامین مایحتاج خانوار با مشکلات جدی مواجه هستند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور: تعویق ۱۰ ماهه مطالبات پرستاران گیلانی قابل چشم‌پوشی نیست

به گزارش تسنیم، رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور با بیان اینکه شعارهای پر زرق و برقی در مورد اهمیت نقش پرستاران در حوزه سلامت می‌شنویم اما در عمل حمایت واقعی از آنها صورت نمی‌گیرد، گفت: “تعویق ۱۰ ماهه مطالبات پرستاران گیلانی قابل چشم پوشی نیست”.

وی با بیان اینکه شعارهای پر زرق و برقی در مورد اهمیت نقش پرستاران در حوزه سلامت می‌شنویم اظهار کرد: “در عمل، حمایت واقعی از این بازوی توانمند نظام سلامت صورت نمی‌گیرد و شرح وظایف و مسئولیت‌هایشان رو به افزایش است”.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور افزود: “تعویق ده ماهه مطالبات پرستاران گیلانی قابل چشم پوشی نیست چرا که در شرایط اقتصادی کنونی، امنیت روحی و روانی در جهت داشتن یک زندگی حداقلی از آنان سلب شده است”.

زاهد صفت با بیان اینکه تعداد پرستاران گیلانی ۴ هزار نفر است اعلام کرد: “برای حفظ ارزش و کرامت بیماران باید به مقوله کمبود پرستاری گیلان توجه جدی شود و با توجه به جمعیت استان گیلان و گردشگرپذیر بودن این خطه، با استانداردها فاصله زیادی داریم”.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه جای حداقل هزار پرستار در بیمارستان‌های استان گیلان خالی است تاکید کرد: “شرایط بحرانی کنونی کشیک بیمارستان‌ها که با اضافه کاری اجباری پرستاران، برخلاف قانون تکمیل می‌شود مطلوب نیست”.