صدور یک حکم اعدام و یک حبس برای دو زندانی زن

فرستنده خبر خانم دلارام درهشویی ۱۳۹۵/۰۷/۰۹

sodor-hokm-edam

خبرگزاری هرانا ـ دو زن جوان که در جریان پرونده‌های جداگانه متهم به قتل شوهران خود شده بودند، محاکمه شدند. یکی از متهمان به قصاص محکوم شد و دیگری با صدور حکم حبس از اعدام فاصله گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از جوان، اولین متهم زن ۳۵ ساله‌ای به نام شهره است که متهم است دوم فروردین سال گذشته شوهرش را با ضربه چاقو به قتل رساند. 

شهره بعد از بازداشت گفت: “هشت سال از زندگی من و شایان می‌گذشت و شغل او رنگ‌کاری بود و درآمد زیادی نداشت به همین خاطر برای کمک مخارج زندگی خیاطی می‌کردم. وضعیت زندگی مان به طوری بود که بسیاری از مواقع با هم مشاجره می کردیم”.

او در شرح حادثه گفت: “قرار بود به سفر نوروزی برویم. شوهرم اول مایل نبود اما با اصرار من قبول کرد. او عاشق سریال جومونگ بود به طوری که دی‌وی‌دی آن را گرفته بود و زمانی که در خانه بود آن سریال را نگاه می‌کرد. آن شب هم تا سحر پای تلویزیون سریال جومونگ را تماشا کرد. صبح روز بعد در حال بستن چمدان بودم که خواهرش زنگ زد و گفت می‌خواهد همراه خانواده‌اش به خانه ما بیایید. شایان عصبانی شد و از من خواست به خانواده‌اش زنگ بزنم تا به خانه ما نیایند که بتوانیم به سفر برویم. اول قبول نکردم و گفتم خودت زنگ بزن. با اصرار او گوشی را برداشتم تا زنگ بزنم اما لگدی به گوشی تلفن زد که روی زمین افتاد. این رفتار او باعث شد تا دعوای ما بیشتر شود. بعد به آشپزخانه رفت و چاقویی برداشت. وقتی درگیر شدیم خواستم چاقو را از دستش بیرون بیاورم که نمی دانم چطور تیغه چاقو به بدنش برخوردکرد”.

شهره بعد از کامل شدن بررسی‌ها در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به اتهام قتل عمد محاکمه و به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد.

قتل بر سر بی‌توجهی

دومین زنی که به اتهام قتل شوهرش پای میز محاکمه حاضر شد شیرین نام داشت. او اردیبهشت ماه سال ۹۴ بازداشت شد. روز حادثه مرگ مشکوک مردی به نام رامین در یکی از بیمارستان‌های تهران به مأموران کلانتری نظام‌آباد گزارش شد.

تحقیقات نشان داد مرد جوان با اصابت ضربه چاقو زخمی و بعد از انتقال به بیمارستان فوت شده است. شیرین، همسر وی در اولین تحقیقات به ارتکاب قتل اعتراف کرد و گفت: “من و رامین صاحب فرزندی سه ساله هستیم. در مدت پنج سال زندگی مشترک با هم اختلاف زیادی داشتیم و هر وقت دعوایی بین ما اتفاق می‌افتاد او کتکم می‌زد و من سعی می‌کردم از دستش فرار کنم. ساعتی قبل وقتی وارد خانه شد به من توجهی نکرد و روی مبل مشغول بازی با گوشی تلفن همراهش شد. ناراحت شدم و خواستم گوشی را کنار بگذارد تا با هم صحبت کنیم اما توجهی نکرد و به کارش ادامه داد. همین موضوع باعث مشاجره ما شد و مثل همیشه مرا کتک زد. به آشپزخانه رفتم و چاقو را برداشتم و ضربه‌ای به او زدم که کشته شد”.

پرونده با کامل شدن بررسی‌ها ۲۸ شهریور ماه در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران بررسی شد. شیرین در جلسه دادگاه بار دیگر حادثه را شرح داد و از اولیای دم که برایش درخواست قصاص کرده بودند طلب بخشش کرد. هیئت قضایی بعد از آخرین شور با قبول دفاعیات متهم قتل را شبه‌عمد تشخیص داد و متهم را به سه سال حبس محکوم کرد.