پرداخت مهریه بانوان تحت پوشش بیمه قرار گرفت

فرستنده خبر خانم زرین تاج الیاسی ۱۳۹۵/۰۶/۱۶

mehriyeh

خبرگزاری هرانا ـ مدیرکل دفتر ازدواج و خانواده با اشاره به تفاهم‌نامه جدید معاونت جوانان با یکی از شرکت‌های بیمه‌ای گفت که بر اساس این تفاهم‌نامه خدمات جهیزیه و هزینه مهریه تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، ناصر صبحی در حاشیه گردهمایی مراکز مشاوره ازدواج و رونمایی از طرح بیمه ازدواج جوانان افزود: “این دومین تفاهم نامه با شرکت های بیمه در مورد بیمه ازدواج است که نسبت به تفاهم نامه قبلی مزیت هایی دارد”.

وی ادامه داد: “کاهش فاصله زمان بهره برداری از این بیمه‌نامه و همچنین افزایش سن استفاده از بیمه‌نامه ازدواج از مزیت های تفاهم‌نامه جدید است”.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده برخورداری از خدمات مشاوره ازدواج را یکی دیگر از مزایای تفاهم نامه جدید دانست و ادامه داد: “بر اساس قرارداد جدید خدمات مشاوره بدون محدودیت تعداد دفعات حتی تا میانسالی و سالمندی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد”.

صبحی اضافه کرد: “در تفاهم نامه جدید امتیازی برای اشتغال جوانان تحصیلکرده در زمینه بیمه پیش بینی شده است، همچنین پوشش خدمات تحصیلات و مخارج آن در نظر گرفته شده است و ۴۰ تا ۹۰ درصد هزینه ها تحت پوشش بیمه قرار می گیرد”.

وی خاطرنشان کرد: “در قرارداد پیش بینی شده است هر موضوع قابل استفاده جدید در زمینه جوانان در ادامه طرح، تحت پوشش بیمه قرار گیرد”.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده تصریح کرد: “مراحل مختلف ازدواج از خدمات مشاوره پیش از ازدواج تا تامین جهیزیه، تهیه مسکن و مهریه بانوان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، به طوری که اگر به دلایلی زندگی مشترک به جدایی رسید، مبلغ مهریه از سوی بیمه بازپرداخت می‌شود”.

وی در پایان گفت: “بر اساس تفاهم نامه جدید با شرکت بیمه مخارج تولد برای فرزند اول به طور کامل پرداخت می شود”.