امکانات درمانی در مناطق محروم صفر است

فرستنده خبر اقای نوید احمدفخرالدین ۱۳۹۵/۶/۱۲

امکانات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم صفر است/ فقط در تلویزیون خبر اجرایی شدن طرح سلامت را می‎دهند/مردم ناراضی اند

نادری گفت: دولت فقط حرف هایی می زند که به قد و قامتش نمی ارزد؛ نقاط محروم کشور واقعاً محرومند، در بعضی از روستاها شبکه بهداشت نداریم.

شهاب نادری نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در مناطق دور افتاده و محروم کشور اظهار داشت: متأسفانه در طرح نظام سلامت هر چه پول بود را خرج بزرگ کردن بیمارستان ها اما بدون تجهیزات کردند.

وی افزود: ارائه خدمات بهداشت و درمانی مخصوصاً در مناطقی که دور افتاده و محرومند باید رایگان باشد؛ در حال حاضر ما در شهرستان خودمان ما هیچ بیمارستانی نداریم؛ این شهرستان 50 هزار نفر جمعیت دارد اما بیمارستان و یک متخصص ندارد؛ اینها فقط برای احداث بیمارستان ها در کلانشهرها شعار های دهان پر کن می دهند؛ در طرح نظام سلامت ریخت و پاش هایی کرده اند و یک کارانه های عجیبی وجود داشت؛ بعضی از پزشکان هستند که کارانه آنها حدأقل 30 تا 50 میلیون تومان است و این از حقوق نجومی خیلی بدتر است.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت فقط حرف هایی می زند که به قد و قامتش هم نمی ارزد؛ نقاط محروم کشور واقعاً محرومند، در بعضی از روستاها شبکه بهداشت نداریم و امکانات بهداشت و درمان در حد صفر هست مردم از این محرومیت رنج می برند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آیا مسئولان تا به الان به وضعیت بهداشت و درمان مناطق محروم توجهی داشته اند؟ آیا هیچ رسیدگی شده است و یا اینکه فقط در حد استان ها و چند شهرستان ها در تلویزیون خبری می دهند و می گویند ما در حال اجرایی کردن طرح تحول سلامت هستیم در صورتی که اینگونه نیست و وضعیت در حالت خلاص است.

نادری در خاتمه گفت: مشکلات بهداشت و درمان در روستاها و مناطق محروم بسیار زیاد است و مردم گرفتار شده اند؛ در بعضی از روستاها مردم از زندگی اولیه و امکانات بهداشتی محرومند و در کل باید گفت که رسیدگی خاصی به این مسائل نشده و در حدی است که نارضایتی آنها را به وجود آورده است.