اعتياد زنان در كميته زنان و خانواده ستاد مبارزه با مواد مخدر حل و فصل مي شود

images (1)

29 تیر 1392

ایرنا – «بابك دين پرست» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا، افزود: از مجموع يك ميليون و ۳۲۵ هزار معتاد كشور حدود ۱۳۲ هزار نفر از آنها را در حال حاضر زنان تشكيل مي دهند.

وي اعتياد زنان را از مهمترين دغدغه هاي اين ستاد ذكر كرد و اظهار داشت: نمايندگاني از مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري، شوراي فرهنگي اجتماعي زنان و خانواده شوراي عالي انقلاب فرهنگي، سازمان بسيج جامعه زنان كشور بسيج مستضعفين، وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش، بهداشت، علوم و تعاون و همچنين سازمان زندان‌ها، فني و حرفه‌اي، بهزيستي، نيروي انتظامي و كميته امداد امام (ره) در اين كميته به حل مشكلات مربوط به اعتياد زنان مي پردازند.

دين‌پرست ادامه داد: اين كميته علاوه بر سياست‌گذاري موثردر جهت توسعه برنامه‌هاي ويژه درمان زنان معتاد، نسبت به تبيين و ترسيم فعاليت‌هاي لازم درجهت مصون‌سازي و صيانت از سلامت زنان و دختران در جامعه اقدام خواهد كرد.

اين مقام مسئول با بيان اينكه ۱۳۰ هزار زن معتاد در مراكز ترك اعتياد كشور تحت درمان قرار گرفته‌اند، تصريح كرد: تعدادي از زنان معتاد به علت وجود برخي مشكلات حاضر به معرفي خود به مراكز ترك اعتياد نمي‌شوند.

دين پرست گفت: كميته زنان و خانواده ستاد مبارزه با مواد مخدر نهادي براي حمايتهاي مردمي و درماني زنان معتاد است.
http://www.we-change.org/spip.php?article10633