مجوز راه‌اندازی مهدکودک در بند زنان زندان اراک صادر شد

فرستنده خبر اقای صابر پور امیر ۱۳۹۵/۰۴/۱۷ 

mahde kodak dar zendan zanan

  • خبرگزاری هرانا ـ مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از صدور مجوز تاسیس مهدکودک در بند زنان زندان اراک، برای نخستین‌بار در کشور باهدف نگهداری از کودکان زیر شش سال مادرانی که دوران محکومیت‌ را سپری می کنند خبرداد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از بهزیستی استان مرکزی، بهروز رفیعی اظهار داشت: “برای نخستین‌بار در کشور و طی توافقات صورت گرفته با اداره‌کل زندان‌های استان مرکزی، مجوز تاسیس مهدکودک پرندگان مهاجر، در بند زنان زندان‌ اراک توسط بهزیستی صادر شد”.

وی تصریح کرد: “با توجه به اینکه در بند زنان زندان اراک، کودکان همراه با مادرانشان نگهداری می شوند، به منظور پیشگیری از آسیب‌هایی که ممکن است برای این کودکان ایجاد شود، طی توافقات صورت گرفته با مسئولان زندان، راه‌اندازی یک باب مهدکودک در زندان اراک در دستور کار قرار گرفت”.

رفیعی گفت: “با صدور مجوز شاهد آغاز به کار این مهدکودک همزمان با هفته بهزیستی برای نخستین بار در کشور خواهیم بود”.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: “به منظور راه‌اندازی این مهدکودک یک سوئیت جداگانه با همکاری یک مؤسسه خیریه در بند زنان در نظر گرفته شده است که پس از جذب مربی شاهد آغاز به کار این مهدکودک در راستای حمایت از خانواده و فرزندان زندانیان خواهیم بود”.

رفیعی بیان داشت: “این مهدکودک مقدمات لازم برای نگهداری و آموزش کودکان زیر شش سال مادرانی که دوران محکومیت‌شان را به همراه فرزندانشان در زندان سپری می‌کنند، فراهم می کند”.