آفرین چیت ساز و احسان مازندرانی آزاد شدند

فرستنده خبر اقای صابر پور امید ۱۳۹۵/۰۴/۱۵ 

azadi

خبرگزاری هرانا ـ آفرین چیت ساز روزنامه نگار با تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه آزاد شد، احسان مازندرانی مدیرمسئول سابق روزنامه فرهیختگان نیز به مرخصی سه روزه اعزام گردید. همزمان گزارشات تایید نشده ای از اعزام به مرخصی داود اسدی و سامان صفرزایی حکایت دارد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آفرین چیت ساز روزنامه نگار محبوس در زندان اوین، با تبدیل قرار وثیقه یک میلیاردی از زندان آزاد شد.

آفرین چیت‌ساز، روزنامه‌نگاری که آبان ماه سال ۹۴ به بهانه پروژه نفوذ بازداشت شد، وی در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب محاکمه گردید و به اتهام هایی چون “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت و ارتباط با دولت‌های بیگانه” به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم گردید.

زمان دادگاه تجدید نظر آفرین چیت ساز هنوز اعلام نشده است.

احسان مازندرانی به مرخصی آمد

به گزارش ایلنا، احسان مازندرانی مدیرمسئول سابق روزنامه فرهیختگان به مرخصی آمد.

احسان مازندرانی که به همراه چند روزنامه نگار دیگر در آبان ماه سال گذشته به اتهام امنیتی بازداشت شده و پس از رسیدگی به اتهامات به هفت سال حبس محکوم شده بود، عصر امروز به مرخصی سه روزه آمد.

احسان مازندرانی، مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان، پاییز گذشته دستگیر شد و اوایل اردیبهشت از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب حکم ۷ سال زندان را دریافت کرد.

آقای مازندرانی در ارتباط با اتهام “اجتماع و تبانی” و “فعالیت علیه نظام” مجرم شناخته شده است.

خانواده او گفته اند که پرونده او در سال ۱۳۹۱ تشکیل شده که به همراه تعدادی دیگر از روزنامه نگاران بازداشت شده بود.

گفتنی است که گزارشاتی حاکی از اعزام به مرخصی داود اسدی و سامان صفرزایی نیز در اختیار این نهاد قرار گرفته است که تا زمان انتشار این گزارش قادر به تایید آن نیستیم.

لازم به یادآوری است گزارش نشریات تندرو، بازداشت عیسی سحرخیز و چند تن دیگر از روزنامه نگاران از جمله “احسان مازندرانی”، “آفرین چیت ساز” و “سامان صفرزایی”، در چارچوب پروژه امنیتی به عنوان مقابله با نفوذ انجام شده است که پس از یکی از سخنرانی های آقای خامنه ای درباره راه های نفوذ “دشمن” و لزوم مقابله با آن در سطح رسانه ها مطرح شد.