بدسرپرستی و مشکلات مالی مهم‌ترین دلایل ترک تحصیل در آران و بیدگل

فرستنده خبر اقای نوید احمدفخرالدین ۰۶ تير ۱۳۹۵ 

مسئول آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آران و بیدگل گفت: بدسرپرستی و مشکلات مالی مهمترین دلایل ترک تحصیل و یا عاملی برای جلوگیری از ثبت نام دانش آموزان واجد شرایط تحصیل این شهرستان است. 

به نقل از ایسنا، کمال بلالی در شورای آموزش و پرورش آران و بیدگل اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته سال گذشته 48 نفر از دانش آموزان واجد شرایط تحصیل در این شهرستان در ثبت نام دوره ابتدایی شرکت نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از موارد ضعف تحصیلی می‌تواند عاملی برای ترک تحصیل دانش آموزان باشد، اظهار کرد: برای بستن راه‌های بی‌سوادی در شهرستان همه دستگاه‌های مربوطه باید همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.

بلالی با اشاره به راه اندازی مرکز اختلالات یادگیری در آران و بیدگل برای بررسی و حل مشکلات مختلف تحصیلی دانش آموزان گفت: سال گذشته 200 نفر از دانش آموزان برای این مرکز شناسایی شده‌اند که 150 نفر از آن‌ها زیر نظر متخصصان مربوطه تحت آموزش قرار گرفتند.

وی  خاطر نشان کرد: در صورتیکه اداره ثبت و احوال آمار دقیق متولدین سال‌های مختلف که واجد شرایط برای تحصیل هستند را سریع در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد این نهاد نیز می‌تواند افراد را زودتر شناسایی و در جهت رفع مشکل آن‌ها اقدام کند.

هم‌چنین معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش آران و بیدگل از آمادگی 20 پایگاه و کانون فرهنگی، هنری و ورزشی برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان خبر داد.

عباسعلی نوذریان افزود: این کانون‌ها و پایگاه‌ها از 20 تیرماه تا 20 شهریور ماه آماده برگزاری کلاس‌های مختلف ورزشی، قرآنی، آموزشی و فرهنگی و هنری برای علاقمندان است.

وی در ادامه از آغاز اردوی‌های هجرت در آران و بیدگل خبر داد و اظهار کرد: امسال 100 دانش آموزان برای شرکت در طرح هجرت ثبت نام کرده‌اند.

نوذریان خاطر نشان کرد: این افراد 24 مرکز آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش را در شهرستان بهسازی و آمادسازی خواهند کرد.

لازم به ذکر است 17 هزار دانش آموز آران و بدیگلی در 120 واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند.