ریاست جمهوری: تخفیف زنان زندانی دو برابر تخفیف مردان شود

فرستنده خبر اقای مر تضی حسینی پنجشنبه ٠٣ سرطان ١٣٩٥ 

ارگ ریاست جمهوری کشور اعلام کرده است که تخفیف زنان زندانی دو برابر از تخفیف مردان زندانی در کشور شده اند.

رییس جمهور غنی بعد از این بررسی ها وعده داده است که به این موارد رسیدگی خواهد شد.رییس جمهور غنی بعد از این بررسی ها وعده داده است که به این موارد رسیدگی خواهد شد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری کشور با نشر خبرنامه ای نوشته است که بررسی گزارش وضعیت زنان به رییس جمهور غنی ارایه شد و او دستور داده است که تخفیف زنان زندانی دوبرابر از تخفیف مردان شود و شماری نیز از زندان ها آزاد شوند. 

کمیسیون که پرونده های زنان زندانی را در کشور بررسی کرده اند گفته اند که شماری از زنان در زندان های کشورمستحق رهایی و به شماری دیگر آنان تخفیف داده شود.
در گزارش این کمیسیون آمده است که برای فراهم آوری امکانات مناسب به زنان زندانی بودجه خاص تخصیص داده می شود و زمینه های آموزش نیز فراهم خواهد شد.
در خبرنامه آمده است که ناوقت روز گذشته اعضای کمیسیون که این بررسی را انجام داده اند با آقای غنی دیدار و روی موضوعات مختلف گفتگو کرده اند.
گفته می شود که اعضای این کمیسیون نظر به حکم رییس جمهور غنی وضعیت زندان های مختلف از جمله زندان بادام باغ کابل را بررسی کرده و پشنهادات و راه حل های به آقای غنی ارایه کرده است.
این کمیسیون مشکلات و پیشنهادات عمده زندانیان زن را از لحاظ نبود مکان مناسب برای بود و باش، نبود درمانگاه، ایجاد بخش حرفه و فن، ایجاد کودکستان و مرکز تعلیمی را در بررسی های خود ذکر کرده است.
رییس جمهور غنی بعد از این بررسی ها وعده داده است که به این موارد رسیدگی خواهد شد.
در خبرنامه آمده است که آقای غنی گفته است که در هماهنگی با نهادهای عدلی و قضای، زندانیان زن که جرم‌ شان کوچک و یا حمل داشته باشند، تحت فرمان عفو قرار بگیرند.