برای تبعه خارجی متهم به اسیدپاشی کیفرخواست صادر شد

فرستنده خبر اقای صابر پور امیر ۱۳۹۵/۰۴/۰۶ 

dadgah

خبرگزاری هرانا ـ دادستان مرکز استان سمنان گفت پرونده مربوط به اسیدپاشی دو زن در سمنان طی چند روز اخیر منتهی به صدور کیفرخواست شد. وی با بیان این‌که آسیب‌دیدگی فرد اسیدپاش بیشتر از دو زن قربانی این پرونده بود، تصریح کرد: “پرونده این فرد به علت اهمیت آن، به‌صورت فوق‌العاده در دستگاه قضایی استان بررسی شد”. 

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، حیدر آسیابی در خصوص سرنوشت پرونده اسیدپاشی سمنان اظهار کرد: “مجموعه مسئولان ذیربط در این پرونده عملکرد بسیار خوبی داشتند و فرد اسیدپاش را با وجود ضعف در ادله و عدم کیفیت تصاویر مربوط به اسیدپاش در کمتر از پنج روز شناسایی و دستگیر کردند”.

وی از اقدام هماهنگ دستگاه قضایی و پلیس استان سمنان در جریان این پرونده خبر داد و افزود: “فرد اسیدپاش در حالی دستگیر شد که هنوز آثار ریختن اسید بر روی دست خودش هم وجود داشت”.

دادستان مرکز استان با بیان این‌که آسیب‌دیدگی فرد اسیدپاش بیشتر از دو زن قربانی این پرونده بود، تصریح کرد: “پرونده این فرد به علت اهمیت آن، به‌صورت فوق‌العاده در دستگاه قضایی استان بررسی شد”.

آسیابی با اشاره به تنوع جرائم فرد اسیدپاش گفت: “تهدید به سرقت مقرون به آزار، اسیدپاشی و اینک عدم ارائه مدارک هویتی و… از جمله جرائم این فرد هستند”.

وی با بیان این‌که فرد اسیدپاش افغانی بوده است، خاطرنشان کرد: “این تبعه کشور افغانستان فاقد اسناد هویتی بوده و به‌صورت غیرمجاز در ایران زندگی می‌کرده است”.

این مقام ارشد قضایی افزود: “با وجود اینکه پرونده‌های مشابه دیگری در برخی استان‌ها نظیر اصفهان وجود داشته و هنوز هم نهایی نشده‌اند اما همکاران ما با تلاش جدی خود این پرونده را در کمترین زمان ممکن بررسی و فرد خاطی را دستگیر و روانه زندان کردند که جای تشکر دارد”.