افزایش پرونده‌های طلاق توافقی در سوادکوه

فرستنده خبر اقای نوید احمدفخرالدین ۹۵/۰۴/۰۴ 

خبرگزاری فارس: افزایش پرونده‌های طلاق توافقی در سوادکوه

رئیس دادگستری سوادکوه با اشاره به اینکه طلاق توافقی بیشترین پرونده در امور خانواده در دادگستری این شهرستان است، گفت: یک سوم پرونده‌های ورودی به دادگستری سوادکوه مربوط به خانواده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، احمد محمدی تازه‌آبای عصر امروز در جمع مردم پل‌سفید با اشاره به اینکه تحقق عدالت، حل و فصل اختلافات و حاکم کردن عدل در برابر ظلم به عنوان وظایف دستگاه قضایی در قانون اساسی بیان شده است، گفت: قدرت، اقتدار و اعتماد مردم به عنوان ابزارهای مورد نیاز قوه قضائیه است و اقتدار قوه قضائیه موجب اقتدار نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه عدم انجام وظیفه توسط برخی از ادارات و نهادهای ضابط قضایی باعث برخی مشکلات می‌شود، افزود: حفظ بستر رودخانه به عنوان حفظ جان و مال مردم است و سیل سال گذشته رودخانه تالار به عنوان هشداری برای ما بود تا ادارات و نهادهای متولی به وظایف خود به درستی عمل کنند.

رئیس دادگستری سوادکوه با هشدار به اداره آب منطقه‌ای درباره ساماندهی رودخانه تالار با همکاری شهرداری‌های زیرآب و پل‌سفید و لزوم اجرای صحیح وظایف، خاطرنشان کرد: جلب اعتماد عمومی به دستگاه قضایی با اجرای عدالت و اجرای عدالت با اجرای قانون میسر است و قوه‌ قضائیه مکلف بر اجرای قانون است.

محمدی به برخی از برنامه‌های دادگستری شهرستان سوادکوه در سال 94 اشاره کرد و افزود: ارائه مشاوره رایگان، تقویت شوراهای حل اختلاف، توجه ویژه به موضوع حقوقی و حمایت از مرتع‌داران، قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز، برنامه‌ریزی برای پیشگیری از جرم و کاهش زندانیان، دسترسی آسان به قاضی و اطلاع‌رسانی برنامه‌ها بخشی از عملکردهای دادگستری سوادکوه در سال 94 بود.

وی از ورود 10 هزار پرونده در سال 94 به دادگستری سوادکوه خبر داد و با بیان اینکه اثبات مالکیت به عنوان بیشترین پرونده حقوقی و طلاق توافقی هم بیشترین پرونده در امور خانواده بود و خانواده‌ها هم برای برخورد مناسب با فرزندان نیاز به مشاوره قبل از ازدواج فرزندان خود دارند، اظهار کرد: یک سوم پرونده‌ها مربوط به خانواده است و در سال‌های اخیر شاهد گسترش طلاق‌های توافقی هستیم که بیشتر آنان زیر 20 سال سن دارند و خانواده‌ها یکی از علل مهم طلاق هستند.

رئیس دادگستری سوادکوه در پایان افزود: تصادف بیشترین پرونده کیفری و ضرب و جرح رتبه دوم پرونده‌های کیفری سوادکوه را تشکیل داده است.