اطلاعیه 723 ما لزی

گرامیداشت 20 ژوئن، روز جهانی پناهنده در حالیکه:

پناهجویان همچنان بی پناهند. 

Capture

مبارک باد این روز در حالیکه: پناهندگان در جهان روزگار خوبی ندارند و با مشکلات زیادی روبرو هستند.

گرامی باد این روز درحالیکه: حقوق پناهندگان آشکارا نقض میشود و دولت های میزبان نسبت به تعهدات خود در اینباره پایبند نیستند.

فرخنده باد این روز در حالیکه: در برخی کشور ها از پناهندگان بهره کشی میشود.

خجسته باد این روز درحالیکه : پناهجویان در بسیاری از کمپها در آلونک هائی بنام کمپ اسکان دارند و در شرایط غیر انسانی حقوقشان نقض شده، در خوابگاه های اضطراری، کثیف و تنگ بر روی هم « انبار » شده اند، قوانین پناهندگی هر روز سخت تر و روند رسیدگی به پروندۀ آنان طولانی تر میشود، خودکشی در میان پناهجویان هر روزه افزون تر و انتظارپاسخگوئی از طرف مسئولین نیز اشتباهی فاحش است، افزون براین: افسرده گی روحی و روانی، عدم رسیدگی به بیماران، درگیری های  فیزیکی ناشی از امکانات محدود و اسکان ملیت های مختلف درکنار یکدیگر و …..  را نیزمیتوان برشمرد.

آری گرامی باد روز پناهنده، روزی که دو ماده 13 و 14 از اعلامیه جهانی حقوق بشر را به خود اختصاص داده است:ماده 13: هر کس حق دارد که در داخل هر کشوری آزادانه عبور و مرور کند و محل اقامت خود را انتخاب کند.و 2، هر کس حق دارد هر کشوری و از جمله کشور خود را ترک کرده یا به کشور خود باز گردد. و ماده ۱۴: هر کس حق دارد در برابر تعقیب، شکنجه و آزار، پناهگاهی جستجو و در کشورهای دیگر پناه اختیار کند .

اعضای نمایندگی مالزی همصدا با سایر فعالین حقوق بشری ضمن محکوم نمودن اینگونه موانع سختگیرانه و کنترل کننده غیر انسانی و ضد بشری خواستار رسیدگی به وضعیت انسان هائی هستیم که بنا بر شرایط مختلف حاضر شده اند:

عطای زندگی در موطن خود را، به لقای زندگی در یک کشور دیگر ببخشند

723

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی مالزی