زنان سرپرست خانوار زیر بار گرانی

٢٢ تیر ١٣٩٢
Inflation
شهرزادنیوز:طبق سرشماری سال 85، تعداد 1 میلیون و 641 هزار و 44 زن سرپرست خانوار بودند و طبق گفته آذر اسماعیلی، مشاور امور زنان و خانواده کمیته امداد، از سال85 تا کنون به طور متوسط هر سال آمار زنان سرپرست خانوار 40 درصد افزایش يافته است.

به گزارش پارسینه، وی از این رقم اظهار نگرانی کرده و آن را نشان‌دهنده حرکت به سمت یک بحران اجتماعی در کشور دانسته است. منظور او از بحران اجتماعی «همه تهديدهای زيستن در شرايط آسيب‌زا» است.

به گفته وی، اين زنان در جامعه همواره مورد اتهام هستند و در محل كار با «برخی مشکلات» مواجه می شوند. نگاه جنسی به این زنان در جامعه یکی از مشکلات فرهنگی است و حاشیه‌نشینی و اسکان نا امن نیز از دیگر مشکلات زنان سرپرست خانوار است، ضمن اين كه بهداشت نامناسب روحی و جسمی برای زنان سرپرست خانوار بالای 50 سال نیز از دیگر مشکلات است.

افزون بر این ها، وضعیت فرزندان زنان سرپرست خانوار بسیار نگران‌کننده است چراکه اگر فرزندان این افراد در معرض آسیب قرار گیرند، خود نیز موجب ایجاد مشکل برای جامعه می‌شوند.

طبق این گزارش، سازمان بهزیستی و کمیته امداد دو نهادی‌ هستند که به عنوان متولیان اصلی این زنان شناخته می‌شوند، اما میزان کمک های مالی برای خانواده های یک نفره 25 هزار تومان است و تا میزان 50 هزار تومان برای خانواده های 5 نفره به بالا می‌رسد که با توجه به تورم و گرانی سرسام آور کنونی نمی تواند دردی از آنان دوا کنند.
با وجود همه این مشکلات بنیادین، اقدام‌های تبلیغاتی جایگزین کار اساسی شده است. گزارش ایلنا در این رابطه حاکیست که رضا قدیمی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، گفته است: در ماه مبارک رمضان، ضیافت سفره افطار، با همکاری ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، برای 3 هزار زن سرپرست خانوار برپا می‌شود.
http://www.1oo1nights.org/index.php?page=1&newsitemId=8738