وقوع ۸۰ هزار سقط جنین عمدی در سال گذشته

فرستنده خبر اقای احسان فتاحی ۱۳۹۵/۰۳/۰۴ 

seght janin

خبرگزاری هرانا ـ رئیس اداره باروری وزارت بهداشت گفت که در سال ۹۱ از ۲۲۰ هزار سقط جنین در کشور ۱۰۰ هزار مورد بر اثر بیماری و ۱۲۰ مورد از روی عمد بوده و در سال گذشته در مطالعه‌ای دیگر مشخص شد ۸۰ هزار مورد از سقط های جنین، عمدی بوده است. 

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، محمد اسلامی در نشست بررسی سیاست‌های جمعیتی در وزارت بهداشت گفت: “نگرانی ما از آینده کشور در سالهای ۱۴۲۰ تا ۱۴۳۰ است و مشکل اصلی ما این است که از هر ۱۰ زن، ۱۹ فرزند به دنیا می آید در حالی که این میزان در دنیا به طور متوسط ۲۱ فرزند است و اگر این روند در سالهای آینده وجود داشته باشد، رشد جمعیت به صفر می رسد”.

اسلامی ادامه داد: “نرخ باروری کلی ۱.۴ درصد در آلمان و روسیه است در این کشورها سیاستهای تشویقی و انگیزشی زیادی اجرا می کنند چون مردم به سرعت رفتار باروری خود را تغییر نمی دهند”.

وی در خصوص میزان سقط جنین در کشور گفت: “بررسی‌های زیادی شده فاصله دو بررسی حدود ۱۸ سال است و روش آنها متفاوت است در سال ۹۱ در مطالعه ای مشخص شد که از ۲۲۰ هزار سقط جنین در کشور ۱۰۰ هزار مورد آن بر اثر بیماری و ۱۲۰ مورد نیز با اعلام بیمار و از روی عمد بوده و در سال ۹۴ نیز مطالعه انجام و مشخص شد که ۸۰ هزار مورد از سقط های جنین عمدی بوده است”.

رئیس اداره باروری وزارت بهداشت در مورد دادن وسایل پیشگیری از بارداری گفت: “این وسایل به صورت رایگان به زوجینی در تمام نقاط کشور داده می شود که بارداری برای آنها یا فرزندانشان خطرساز باشد”.