سن روسپی گری از 29 سال پیش از انقلاب به 14 سال رسیده است

٢٠ تیر ١٣٩٢
Prostitution
شهرزادنیوز: در نشست تخصصی هم اندیشی نخبگان اجتماعی، که توسط مؤسسه خیریه حمایت از آسیب دیگان اجتماعی سرای احسان برگزار شد، نگاه امنیتی، قضایی، سیاسی و انتظامی به آسیب های اجتماعی، مشکل اصلی در این زمینه دانسته شد.

به گزارش مهر، در این نشست دکتر بهنام، مدیر مرکز ظرفیت سازی موسسه خیریه، ضمن انتقاد از موازی کاری ها و کارهای بی‌هدف، گفت که ما نمی دانیم کدام ارگان مسئولیت رسیدگی به آسیب های اجتماعی را دارد و به محض ورود گروه های غیردولتی، نیروهای دولتی جلوی کارهای اجرایی را می گیرند و مدعی می شوند این حوزه دولتی است.

موسوی چلک، مدیر دفتر آسیب دیدگان اجتماعی، نیز از جمله گفت که مشکل اصلی آسیب های اجتماعی نگاه امنیتی، قضائی، سیاسی و انتظامی به این موضوع است.

به گفته وی، 5.5 میلیون نفر درگیر مسئله اعتیاد در کشور هستند. همچنین در سال 90-91 ازدواج 9.5 درصد رشد منفی و طلاق 6.2 رشد مثبت داشته است.

این آسیب شناس اجتماعی همچنین از افزایش انتقال ایدز از طریق روابط جنسی و خشونت های خانگی، سخن گفت و افزود که با وجود آن که زندان برای برخی از جرایم حذف شده، سالانه 600 هزار ورودی به زندان ها را داریم که بسیار نگران کننده است.

مجید ابهری، آسیب شناس اجتماعی، نیز از جمله اظهار داشت که 22 سازمان پیگیر موضوعات اجتماعی هستند و میلیاردها بودجه دارند، اما همین امروز می شنویم که سن کشیدن سیگار به 13 سال رسیده و این نشان از بی نتیجه بودن فعالیت ها در این زمینه دارد. وی همچنین گفت: سن بیوه گی به 17 سال رسیده و ما همچنان سرمان را زیر برف کرده ایم.

شهلا کاظمی، جمعیت شناس، نیز طی سخنانی از جمله اظهار داشت که فرهنگ قابل آموزش نیست، بلکه باید منتقل شود. وی از آموزش و پرورش به عنوان یکی از ابزارهای انتقال فرهنگ نام برد و گفت: متاسفانه معلمان ما که باید از فرهیختگان طراز اول کشور باشند، در کلاس های شان به بچه ها توصیه می کنند که درس بخوانید تا مانند ما بدبخت نشوید.

شهلا اعزازی، جامعه شناس، ضمن نام بردن ازدواج کودکان به عنوان یکی از آسیب های مهم اجتماعی، گفت: نمی توان طلاق را آسیب دانست آن قدر که ازدواج زودرس یک آسیب است. طلاق راه حلی است که خانواده های به بن بست رسیده دارند. وی افزود: انتظار ما از یک خانواده ایده آل مربوط به قاجار و ماقبل آن است.

نماینده انجمن ندای معلولین ایران نیز از اجرایی نشدن قانون به کارگیری 3 درصد معلولین و اشتغال 2 هزار نابینا در زمان دولت دهم انتقاد کرد و گفت: مشکل ما قانون گریزی در حوزه معلولان است.

خسرو منصوریان، جامعه شناس، با اشاره به تحقیقی که در سال 1347 در زمینه روسپی گری در شهر تهران انجام شد، گفت: سن روسپی گری در سال 47 بالای 29 سال بود، اما امروز این سن به 14 سالگی رسیده است.
http://www.1oo1nights.org/index.php?page=1&newsitemId=8730