لینک کلیپ جلسه مشترک اعضای کمیته دفاع از اقوام و ملل ایرانی و نمایندگی مالزی 21 اپریل 2016

حقوق بشر حقوقی ذاتی است که از بدو تولد با فرد زاده شده و هر یک از انسان ها به ذاته محق آن هستند که بر اساس این حقوق اعلامیه جهانی حقوق بشر در سال 1948 شکل گرفته است .

با توجه به ماده 26 این اعلامیه هر فرد حق بر آموزش و پرورش دارد و باید از این طریق به انسان ها رشد ، صلح و دوستی و مسالمت بین انسان ها ی دیگر آموخته شود .

این در حالی است که در ایران کودکان یبن سنین 14 تا 17 سال وادار به دیدن و آموختن آموزش های نظامی شوند چه در مدارس پسرانه و چه دخترانه .

متاسفانه اخیراً از این کودکان و نوجوانان کم سن و سال علاوه بر این آموزش های نظامی درخواستی مبنی بر عضویت جهت شرکت در سوریه در قالب مدافعین حرم در تیپ فاطمیون سپاه شده است که همراه با فشار و اجبار و در مواردی با راضی کردن خانواده ها و والدین به طرق مختلف سعی در انجام این امر داشته اند

kelip

این کار از سوی ارگان های نظامی و شبه نظامی نظیر بسیج و سپاه پاسداران و از طریق مدارس صورت می گیرد و اکثراً در مدارس دولتی و کم بضاعت اجرا میگردد.

در نقاط مختلف کشور نظیر شهرستان های ورامین ، بجنورد ، اصفهان ، نایین ، و شهرهای غرب کشور و همچنین بصورت گسترده در استان های فارس،مازندران و تهران شاهد اینگونه اقدامات هستیم .متن کلیپ اقوام

متن کلیپ اقوام