ضعف فرهنگی عامل اصلی آسیب های اجتماعی زنان است

 فرستنده خبر اقای نوید احمدفخرالدین ٠۵-٠٢-١٣٩۵ 

9270a25c5d1cd251739e1d5b50258a7c_XL

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره فقر و ارتباط آن با آسیب‌های اجتماعی زنان مطرح کرد: نمی‌توان گفت فقر در آسیب‌هایی همچون طلاق یا اعتیاد بی تاثیر است اما عامل اصلی محسوب نمی‌شود؛ در اصل می توان گفت فقر عامل اصلی آسیب های اجتماعی زنان است اما فقر فرهنگی نه فقر مالی زیرا زنان در جامعه می‌توانند فقیر باشند اما آسیب‌ اجتماعی نداشته باشند.

فاطمه آلیا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با زنان خبر  با اشاره به آسیب‌های اجتماعی گفت: تغییر فرهنگ دینی و تغییر در سبک زندگی، یکی از اهداف مهم بیگانگان محسوب می شود و این تغییر، در قالب جنگ نرم و بسیار هوشمندانه طراحی و برنامه ریزی، و در برخی سطوح اجرایی شده و یا در حال اجرایی شدن است.

وی افزود:همه نهادهای دینی و متولیان فرهنگی وظیفه دارند؛ فرصت ها و تهدیدهای چند رسانه ای تولید شده یا در حال تولید و شبکه های اجتماعی را؛ به مخاطبان جامعه اسلامی، خانواده ها، جوانان و نوجوانان معرفی کنند تا افراد ضمن استفاده از آنها، از آسیب های عمومی و احتمالی در امان بمانند.

آلیا در ادامه گفت: سبک زندگی یک موضوع فرهنگی است و قوانین و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای رشد آن کمک کنند و باید همه دستگاه‌ها به سبک زندگی توجه کنند تا پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره فقر و ارتباط آن با آسیب‌های اجتماعی زنان مطرح کرد: نمی‌توان گفت فقر در آسیب‌هایی همچون طلاق یا اعتیاد بی تاثیر است اما عامل اصلی محسوب نمی‌شود؛ در اصل می توان گفت فقر عامل اصلی آسیب های اجتماعی زنان است اما فقر فرهنگی نه فقر مالی زیرا زنان در جامعه می‌توانند فقیر باشند اما آسیب‌ اجتماعی نداشته باشند.

آلیا تصریح کرد: چه بسا برخی مشکلات و یا طلاق‌ها در شمال شهر رخ می‌دهد و ارتباطی با فقر ندارد؛ اما نمی ‌توان آن را نیز بی تاثیر گرفت و باید با مشکلات آسیب‌های اجتماعی مقابله فرهنگی کرد و مهمترین علت آسیب‌های اجتماعی و راهکار آن اهتمام به سبک زندگی است که امیدواریم مورد توجه مردم و مسئولان قرار بگیرد.