نسرین ستوده پس از مرخصی کوتاه خود به زندان بازگشت

08.07.2013, 10:28

sotoudeh201304

نسرین ستوده وکیل حقوق بشر و زندانی عقیدتی که به مدت ۱۴ روز در مرخصی بود، به دنبال تمدید نشدن زمان مرخصی شب یک شنبه به زندان بازگشت.

همسر نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که خانم ستوده که یکشنبه ۲ تیرماه برای یک مرخصی چهار روزه به منزل بازگشته بود، شب یکشنبه ۱۶ تیرماه خودش را به زندان اوین معرفی کرده است. آقای خندان به کمپین گفت که غلیرغم قول های داده شده برای مرخصی منجر به آزادی، او مجددا به زندان فراخوانده شده و همچنین به نامه های او برای تمدید مرخصی پاسخی داده نشده است.

نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر دو بار به دادستان تهران نامه نوشت تا با توجه به موقعیت خودش و فرزندانش مرخصیش تمدید شود که با آن موافقتی به عمل نیامد و جوابی به نامه هایش داده نشد. رضا خندان به کمپین گفت که مسولان مانند دفعه گذشته به خانم ستوده گفته بودند مرخصی او منجر به آزادی است با این حال پس از گذشت چند روز از سوی دادستانی با خانم ستوده تماس گرفته می شود تا او خودش را به زندان اوین معرفی کند.

رضا خندان با اظهار اینکه خانم ستوده پس از ۱۴ روز خودش را به زندان اوین معرفی کرده است، گفت:« نسرین ۴ روز مرخصی داشت اما با ده روز تاخیر شب گذشته خودش را به زندان اوین معرفی کرد. در این مدت سه بار دادستانی با او تماس گرفت تا خودش را به زندان معرفی کند.»

رضا خندان با اظهار اینکه آنها امیدوار بودند خانم ستوده دیگر به زندان برنمی گردد به کمپین گفت:« ما فکر می کردیم پس از انتخابات شرایط کمی تغییر می کند و به زندانیان سیاسی کمی آسان تر گرفته می شود و این بار حرفی که می زنند می ایستند به همین دلیل نسرین خیلی از وسایلش را با خود آورده بود اما دوباره مجبور شد همه را با خودش برگرداند. بچه ها و ما امیدوار بودیم و بعد یکهو متوجه شدیم که آزاد نمی شود و باید دوباره برگردد. کاش اصلا چیزی در مورد آزادیش به ما نمی گفتند تا مزه مرخصی هم تحت شعاع قرار نگیرد.»

همسر نسرین ستوده در خصوص وضعیت جسمی و روحی ایشان گفت:« حالش عالی بود فقط مشکل بینایی داشت که آن حاصل شرایط نامناسب زندان، فشارها و استرس ها و همین طور اعتصاب غذاهای طولانی مدتی است که داشت. اما به طور کلی ناراحتی خاصی نداشت.»

نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر از شهریور ۱۳۸۹ در بازداشت است. او در دادگاه به جرم “اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر” به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد که در دادگاه تجدید نظر حکم ۱۱ سال حبس او به ۶ سال تغییر یافت. او همچنین به جرم تظاهر به بی حجابی به ۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

خانم ستوده که یک دختر ۱۳ ساله و یک پسر ۴ ساله دارد از روز یکشنبه دوم تیرماه به مرخصی چهار روزه آمد.
http://www.iran-emrooz.net/news/index.php/news2/46518/