قانون برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی داریم؛ اجرا ضعیف است

 فرستنده خبر اقای نوید احمدفخرالدین ۱۳۹۵/۰۱/۱۷ 

در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مقابله با آن به اندازه کافی قانون وجود دارد و تنها نیازمند اجرای کامل آنها هستیم؛ قوانینی برای مسکن جوانان، ازدواج، اشتغال و سایر موارد اینچنینی مصوب شده اما به درستی بدان توجه نمی‌شود.

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به اهتمام مجلس شورای اسلامی در رفع آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: قانون داریم اما اجرا در این حوزه ضعیف بوده است.

به نقل از تسنیم، موسی‌الرضا ثروتی اظهار داشت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مقابله با آن به اندازه کافی قانون وجود دارد و تنها نیازمند اجرای کامل آنها هستیم؛ قوانینی برای مسکن جوانان، ازدواج، اشتغال و سایر موارد اینچنینی مصوب شده اما به درستی بدان توجه نمی‌شود.

نماینده کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: در بودجه سال 94 مبلغ 4 هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان در نظر گرفته نشد که این مهم نیز پرداخت نشده است و باید مسئولان ذیربط به این حوزه توجه لازم را داشته باشند.

ثروتی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از فقر، بیکاری و کم توجهی به جوانان نشأت می‌گیرد که تمامی مسئولان باید برای رفع آسیب‌ها همت کنند.

وی تأکید کرد: سبک زندگی باید و فرهنگ جامعه باید روز به روز تقویت شود و حتی در ادارات، مدارس و سایر محافل عمومی موضوعات شناخت معضلات و آسیب‌ها باید به اطلاع مردم برسد و از جهتی راههای رفع آن نیز مورد توجه لازم واقع شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: در راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند اهتمام دولت و همچنین همکاری همه جانبه مردم هستیم که امیدواریم دغدغه‌هایی از این دست را در جامعه نبینیم.