مهمانداران هوایی به حجاب اجباری در ایران معترض‌اند

 فرستنده خبر اقای نوید احمدفخرالدین ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ 


مهمانداران هوایی به حجاب اجباری در ایران معترض‌اند
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا: یادداشت اداری “ایرفرانس” مبنی بر “رعایت شئونات اسلامی” در سفر به ایران، به نگرانی و اعتراض شماری از مهمانداران زن انجامیده است.مهمانداران زن می‌گویند که “نمی‌خواهند روسری اجباری سر کنند و چنین امری باید داوطلبانه باشد.”

روزنامه دیلی‌تلگراف نوشته است: مهمانداران شرکت هواپیمایی ایرفرانس درخواست کرده اند حق داشته باشند در پروازهای این شرکت به سمت تهران حضور نداشته باشند چرا که مجبور هستند در ایران حجاب داشته باشند.

اتحادیه صنفی مهمانداران فرانسوی نیز حمایت ضمنی خود را از خواست زنان معترض اعلام کرده است.

آن طور که تلویزیون فرانسه گزارش داده بود، مسئولان اتحادیه صنفی مهمانداران و کمیته “سلامت و ایمنی محیط کار” مذاکرات فشرده‌ای برای رسیدن به “مصالحه” آغاز کرده‌اند و تاکنون هم چند جلسه بی‌نتیجه داشته‌اند.

همچنین “کریستوف پیه،” رئیس اتحادیه کارکنان شرکتهای هواپیمایی، به فرانس پرس گفته است: هر روز تعدادی از مهمانداران با نگرانی تلفن می‌زنند و می‌گویند حاضر نیستند روسری به سر کنند.

از سویی دیگر، اتحادیه ناوگان هوایی غیرنظامی فرانسه (یوناک) در نظر دارد در این فاصله به وزیر حقوق زنان در مورد تصمیم ایرفرانس، هشدار دهد.

برخی رسانه‌ها فارسی‌زبان به ویژه خبرگزاری‌های حکومتی از “نارضایتی برخی مهمانداران” شرکت هواپیمایی ایرفرانس خبر داده‌اند.

طبق بخشنامه‌ی ایرفرانس، پوشیدن شلوار، پیراهن بلند و پوششی که موها را بپوشاند برای کارکنان زن اجباری می‌کند.

ایرفرانس اعلام کرد از بیست و نهم فروردین‌ماه پروازهای خود را به تهران ازسر می گیرد.

این شرکت در پی اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه حکومت ایران، پروازهای خود را در سال ٢٠٠٨ به حال تعلیق درآورده بود.