مطهری: برخی اتهامات مینو خالقی قابل اثبات نیست

 فرستنده خبر خانم دیانا تبریزی ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ 

علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی از تهران درباره رد صلاحیت مینو خالقی، نماینده منتخب اصفهان گفت که اتهاماتی که به او زده‌اند «قابل اثبات نیست».

Minoo-Khaleghi

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، علی مطهری، یکشنبه ۱۵ فروردین در حاشیه جلسه علنی مجلس به خبرنگاران گفت که بررسی اعتبارنامه‌ها باید به مجلس محول می‌شد و «ابطال آراء، قانونی نبوده است».

مطهری گفت که اتهاماتی که به مینو خالقی زده شده «محکم نیست».

مینو خالقی، نماینده منتخب سوم اصفهان از لیست اصلاح‌طلبان، سه‌شنبه سوم فروردین رد صلاحیت و آرای او ابطال شد. او در انتخابات هفتم اسفند ۹۴، ۱۹۳ هزار و ۳۹۹ رأی به‌دست آورده بود.

بر اساس برخی از گزارش‌های غیررسمی، مینو خالقی به بهانه «عدم رعایت شئونات اسلامی در سفرهای خارج از کشور» رد صلاحیت شده است.

مطهری درباره این اتهام گفت: «اینکه ایشان در خارج از کشور با مردی مصافحه کرده هم خیلی قابل اثبات نیست ضمن اینکه دست دادن در صورتی که با دستکش باشد بلااشکال است».

این نماینده مجلس گفت که وزارت کشور می‌تواند اعتبارنامه مینو خالقی را به مجلس ارائه کند تا مجلس آن را بررسی کند و ادامه داد: «بعد از رأی مردم فکر می‌کنم این کار عادلانه نبود».

مطهری با تأکید بر لزوم بازنگری به قانون انتخابات در مجلس آینده، گفت: «ما باید توضیحات شورای نگهبان را بیشتر بشنویم و ببینیم در چه ضوابطی این اتفاق افتاده است».

محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور، دوشنبه ۹ فروردین اعلام کرد که این ستاد در مورد رد صلاحیت مینو خالقی از نظر حقوقی با شورای نگهبان اختلاف نظر دارد.

ستاد انتخابات کشور پس از دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه شماره ۱۰۰ خود نتایج قطعی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان را اعلام کرد که بر اساس آن مینو خالقی نفر سوم بود.

مینو خالقی پس از حمیدرضا فولادگر و ناهید تاج‌الدین، سومین نماینده منتخب اصفهان بود. بدین ترتیب، نفر پنجم از نمایندگان اصفهان در انتخابات میان‌دوره‌ای تعیین خواهد شد.